Метод розроблений і запропонований саме для реабілітації залізничників. «Після закінчення рейсу людина продовжує знаходитися в напруженому стані, викликаному вимогами роботи. Щоб попередити майбутні хвороби, такі як остеохондроз, гіпертонія, нервові захворювання, треба пройти післярейсову ребілітацію», — розповів Ігор Бедрій, завідувач неврологічного відділення Дарницької вузлової лікарні №1.

   Реабілітаційний комплекс дозволяє покращити психоемоційний стан працівників, нормалізувати систему кровообігу та вегетативну нервову систему. Одна процедура для відновлення роботи організму триває близько 20 хвилин.

 

         Пневмомасаж на спеціальному ліжку дозволяє за короткий час розслабити підвищений тонус м’ язів спини і шиї, знімає нервове напруження та втому. Під час сеансу низькочастотної магнітотерапії на ділянку спини м’які тканини прогріваються на глибину 5 см. Це покращує кровообіг та сприяє відновленню функції хребців і зв’язок. 

   

   Після цього пропонується 5-хвилинна інгаляція активованого синглетного кисню, що стимулює обмін речовин, відновлює енергетичні процеси в клітинах серцево-судинної та нервової систем. 

   Завершує реабілітаційний комплекс прийом фітококтейлю. Такий напій заспокоює, знімає психологічне напруження, підвищує імунітет.

   «Знаєте, дуже допомагає, — каже машиніст тепловоза Костянтин Погорілий, — після нічної зміни стало значно легше організму, особливо опорно-руховому апарату».
 

         «Коли процедури проводилися вперше, було досить складно переконати залізничників у тому, що їм це потрібно. А зараз вони самі приходять і просяться на процедури», — розповіла завідувач здоровпункту локомотивного депо Дарниця Лідія Воловик.

   За її словами, після ремонту в здоровпункті депо реабілітаційна програма запрацює на повну потужність — у реабілітаційній кімнаті з’являться приємні пейзажі на стінах, що сприятимуть релаксації, буде запроваджено комплекс аромотерапії, поставлять більш зручні крісла. До того ж буде обладнане ще одне місце для пневмомасажу.  

 

   Лише на Дарницькому залізничному вузлі працює майже 3 тисячі осіб, від яких залежить безпека руху, з них близько 600 — це машиністи та їхні помічники. За словами Лідії Воловик, за день реабілітацію проходять 45-50 осіб, а іноді й 70-80 осіб. І це лише працівники локомотивних бригад. 

   Наукові дослідження та анкетування залізничників довели ефективність реабілітаційного комплексу для працівників, робота яких пов’язана з безпекою руху на залізниці. Південно-Західна залізниця і далі впроваджуватиме програми ранньої післярейсової реабілітації залізничників у інших депо. Нині розглядається можливість відкриття такої програми в Козятині. 

Прес-служба Південно-Західної залізниці