Рада профспілки залізничників і транспортних будівельників надала аргументовані пропозиції до Державного бюджету України на 2023 рік для включення їх при підготовці консолідованої позиції СПО об’єднань профспілок. Їх врахування є надважливим для стабілізації роботи залізничної галузі в умовах воєнного стану, зазначив Голова профспілки Олексій Семерунь.

 

Перша і ключова пропозиція профспілки – передбачити у державному бюджеті наступного року видатки на будівництво і реконструкцію магістральних залізничних ліній, об’єктів мобілізаційного призначення, придбання залізничного рухомого складу для перевезень пасажирів у поїздах далекого слідування та місцевого сполучення відповідно до ст. 10 Закону України «Про залізничний транспорт». Зараз, коли залізнична інфраструктура постійно зазнає ударів ворога, участь держави життєво необхідна для оперативної відбудови мостів, колій, ліній електропередач, курсування евакуаційних поїздів, перевезення надважливих вантажів, технічної і технологічної модернізації.

 

Друга пропозиція – компенсувати АТ «Укрзалізниця» акцизний податок, сплачений при закупівлі дизельного палива для потреб тягового рухомого складу. Сплата близько 2 млрд грн на рік цього акцизного збору призводить до посилення нерівності умов для залізничного і автомобільного транспорту, штучного зростання витрат залізниці, а відповідно, і транспортної складової у вартості продукції інших сфер економічної діяльності. Залізничний транспорт споживає понад 10 % загального обсягу дизеля, проте весь акциз на цей вид пального спрямовується у державний дорожній фонд і використовується лише на ремонт автомобільних доріг. 

 

Третя пропозиція профспілки – передбачити видатки на пільгу залізничній галузі на податок за землі (крім ділянок, які оподатковуються на загальній підставі), в обсязі не менше ніж було сплачено у 2021 році. В інших країнах залізничний транспорт не оподатковується земельним податком. В Україні цей податок не поширюється на землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування, відповідно створено нерівні умови для автомобілістів та залізничників, що порушує принципи справедливості оподаткування.