Напередодні 100 днів після повномасштабного вторгнення ерефії у своєму інтерв’ю виданню Forbes Голова правління АТ «Укрзалізниця» О.Камишін на запитання редактора про оплату праці працівникам, які залишились на тимчасово окупованих територіях, відповів: «Тим, хто виходить на звʼязок і заявляє, що може працювати, платимо як робітникам в простої. Логіка така: якщо ми не можемо дати їм роботу, це наша провина. Якщо звʼязок з людиною втрачено, і ми не розуміємо, що з людиною відбувається – тимчасово призупиняємо договір. Вони отримають нарахування за цей період, коли ми отримаємо компенсації з Росії. Тимчасово призупинених і у відпустці без зарплатні – близько 15 000 людей. Ще близько 25 000 в простої. Їхня кількість зменшується».

 

Однак фактично ситуація з оплатою часу вимушеного простою працівникам Товариства, які перебувають на тимчасово окупованих територіях України, виглядає по-іншому. Про що профспілка нещодавно наголосила у своєму листі очільнику Укрзалізниці.

 

Останнім часом ми все частіше отримуємо звернення наших спілчан допомогти відновити справедливість. У різних спосіб вони, ризикуючи усім, знаходять можливість повідомити, що не здалися і відмовляються працювати на окупантів. І таких залізничників тисячі. І ВОНИ НА ЗВ’ЯЗКУ! Але роботодавець вирішив їх залишити без засобів до існування, просто тому що в якийсь час ці люди опинилися на окупованій території, без можливості евакуюватися. 

 

Зокрема, йдеться про окремих працівників структурних підрозділів регіональної філії «Придніпровська залізниця», щодо яких директор регіональної філії Олександр Момот підписав відповідний наказ про виведення їх з простою і призупинення з ними дії трудових договорів через неможливість надання та виконання роботи на окупованих територіях. 

 

Дорожня профорганізація Придніпровської залізниці і Запорізька територіальна профорганізація миттєво відреагували і на засіданні президії дорожньої профорганізації 7 червня ухвалили низку важливих рішень. 

 

Тож боротьбу на захисті трудових прав працівників, які наразі перебувають в окупації на території Запорізької та Херсонської областей, розпочато. І ми докладемо усіх зусиль, щоб голос кожного такого працівника був почутий.

 

Голова Запорізької територіальної профорганізації Андрій Хижній у зверненнях до народного депутата Юлії Гришиної та Голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександра Камишіна закликав не залишати працівників напризволяще: «Як можна позбавити своїх працівників мінімального життєвого забезпечення, тим самим підштовхнути їх в обійми окупантів? Керівництво вимагає від керівників підпорядкованих підрозділів негайного припинення оплати вказаним працівникам. Наразі мова йде про майже п’ять тисяч залізничників, яких цими діями змушує приймати пропозиції ворога працювати на нього. А це працівники критичної інфраструктури таких підприємств, як локомотивні, вагонні депо, колійники, залізничні станції і вокзали, зв’язківці та енергетики».

 

З повним текстом можна ознайомитися тут


ЗАЛІЗНІ ЛЮДИ – так з гордістю говорить Укрзалізниця про своїх працівників. Тому і залізничники мають бути впевнені, що Укрзалізниця – компанія залізної волі і залізного слова, яка не залишить їх у біді.