За підсумками наради прийнято протокол, у якому, зокрема, відзначено: вважати за доцільне спочатку розробити критерії та методику проведення професійного добору відповідно до Переліку робіт (де є потреба у професійному доборі – наказ Міністерства охорони здоров’я, зареєстрований в Мін’юсті 25.01.1995 р., № 18/554) та запровадити систему профдобору.

Нагадаємо, що Голова ФПТУ, Голова профспілки залізничників і транспортних будівельників В.Ткачов і керівники всеукраїнських транспортних профспілок звернулися з відкритим листом до Прем’єр-міністра України М.Азарова, Міністра інфраструктури Б.Колеснікова і керівництва Міністерства охорони здоров’я. Приводом стало впровадження Мінохоронздоров’я додаткових, дублюючих та необґрунтованих норм щодо психофізіологічної експертизи для працівників транспорту.

ФПТУ та всеукраїнські транспортні профспілки проаналізували проект відповідної постанови Кабміну і не підтримали його, адже державою вже забезпечено повноцінне виконання норм Закону України «Про охорону праці». Додаткові ж експертизи – це знущання над працівниками транспорту шляхом вибивання нескінченних дублюючих довідок та сертифікатів. Водночас проект зазначеної постанови Кабміну не передбачає скасування чинних норм, у тому числі і міжнародних, тому впроваджувати додаткові та дублюючі норми категорично недоцільно, наголошено у листі.

Важливо також відзначити, що проект цієї постанови не має на меті поліпшити якість проведення професійного добору, підвищити рівень безпеки на виробництві та вирішити проблеми «людського фактору». Він є лише підставою для використання додаткових бюджетних коштів, а згодом – коштів роботодавців та працівників.

Є очевидним той факт, і профспілки в цьому переконані, що введення подібних норм, безумовно, призведе до необґрунтованих, а значить – незаконних звільнень транспортників та посилення соціальної напруги у трудових колективах. Вже сьогодні мають місце яскраві приклади в авіаційній галузі, де, коли це комусь потрібно, безпідставно та незаконно робляться висновки щодо психічної неврівноваженості фізично здорових та досвідчених пілотів, наведено у листі.

Відділ інформації Ради профспілки