Запитання - Відповідь

В даному розділі надаються роз'яснення фахівцями Ради профспілки
До уваги користувачів!
Розділ "Запитання - Відповідь"
Шановні спілчани!
Для того, щоб фахівці Ради профспілки могли швидко і змістовно підготувати відповідь на ваші запитання, слід дотримуватися таких вимог:
• сформулювати запитання конкретно, стисло;
• вказати структурний підрозділ, у якому виникла проблема.
Для висловлення думок, обміну враженнями та ведення дискусій використовуються інші розділи форуму.
УВАГА! Ваше запитання буде видалено, якщо:
п. 1. – буде вжито нецензурні, непристойні або наклепницькі вирази, образливі
випади на адресу конкретних осіб, профспілки;
п. 2. – буде по суті коментарем або міститиме розмірковування загального характеру;
п. 3. – вирішення питання не входить до компетенції Ради профспілки.

Проезд домой во время обучения

Повідомлення Ramses » Нед, 18 березня 2012 10:33 pm

№ 1162

В последнее время много раз обсуждался вопрос посвященный приказу 648Ц "Об отмене транспортных требований и переход на оплату проезда денежными средствами".
Обращение к профсоюзам.
Проблема следующая, направили меня повышать квалификацию в ДТШ (на право управления локомотивом) учеба длится около 5 месяцев. Как ездить домой на выходные (расстояние более 200км), раньше можно было выписать посадочный на пассажирский поезд, сейчас благодаря 648Ц нет. Нельзя ли как то этот вопрос решить?

 !  "Admin":
Ваше запитання направлено до Укрзалізниці.
Ramses
 
Повідомлення: 13
З нами з: Суб, 10 березня 2012 4:42 pm

Пенсия

Повідомлення Sheva » Пон, 19 березня 2012 12:58 pm

№ 1163

4.11.2002 звільнилася з залізниціі за згодою сторін. В 2005р по направленню районного центру зайнятості 2 рази була прийнята на оплачувані громадські роботи.З березня 2011р я на пенсії (4 категорія ЧАЕС). Чи являюсь я пенсіонером залізниці?

 !  "Admin":
Відповідно до норм Галузевої угоди пенсіонери-залізничники – це особи, які вийшли на пенсію з підприємств залізничного транспорту країн СНД. Тобто ключовою ознакою є саме факт виходу на пенсію безпосередньо з підприємств галузі.
Sheva
 
Повідомлення: 1
З нами з: Пон, 19 березня 2012 12:52 pm

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення wikand » Чет, 22 березня 2012 9:51 pm

№ 1164

1. Работник во время отпуска проходил периодический медосмотр.
Предусмотрена ли компенсация для таких случаев - дополнительная оплата, продление отпуска...
В имеющихся в моём распоряжении документах(Коллективный договор, Разъяснение ЦЗЄ-11/853 от 25.06.2011 и проч.) такая ситуация не оговаривается.
Может есть какие-либо другие разъяснения?

2. Чем закончился спор между МФТУ и МОЗ Украины по поводу внедрения постановы Кабмина «Питання організації проведення психофізіологічної експертизи працівників, зайнятих на роботах підвищеної небезпеки, та тих, що потребують професійного добору»?
http://zalp.org.ua/content/view/1076/1/lang,ukrainian/
Как известно МОЗ отказался от своих намерений, а Кабмин?
Вопрос не праздный.
На сети дорог уже идёт подобная психоэкспертиза - Днепропетровск(viewtopic.php?f=65&t=1963&start=15), по Одесскому региону есть аналогичная информация.

 !  "Glavred":
Шановний Вікенд!


Відповідно до роз’яснення ЦЗЄ-11/853 від 25.06.2011 року:

Медичні огляди працівники повинні проходити, як правило, у робочі дні, визначені графіком роботи на обліковий період. Графіки роботи працівників складаються з урахуванням нормативних актів та дотриманням встановленої тривалості робочого часу та часу відпочинку за обліковий період.

Якщо працівник проходив періодичний медичний огляд під час щорічної відпустки – це його власна ініціатива. Компенсації (додаткова оплата, продовження відпустки) у таких випадках законодавством не передбачено.

Щодо проведення психофізіологічної експертизи працівників, зайнятих на роботах підвищеної небезпеки, та тих, що потребують професійного добору, то це питання МОЗ та Кабінетом Міністрів України знято з розгляду, як таке, що не потребує додаткового законодавчого врегулювання.

Що стосується проведення психофізіологічних обстежень, то вони проводяться відповідно до наказу Укрзалізниці від 24.12.2004 р., № 1007-ЦЗ для працівників локомотивних бригад, а для машиністів спеціального самохідного рухомого складу колійного господарства проводиться тестування психологами.

Відділ охорони праці Ради профспілки
Аватар користувача
wikand
Місцевий гуру
 
Повідомлення: 898
З нами з: Пон, 28 квітня 2008 9:55 am

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення Алексей » Чет, 22 березня 2012 10:09 pm

№ 1165

Человек работает инженером на предприятии, появляется вакантная должность главного технолога, инженер переходит на испытательный срок исполнять обязанности главного технолога. Какой ему полагается оклад - предыдущий оклад инженера или главного технолога.?

 !  "Admin":
На посаду, в тому числі і вакантну, працівника призначають за наказом керівника підприємства та згодою працівника. В наказі повинно бути вказано і посадовий оклад в.о. головного технолога згідно зі штатним розписом.

Відділ економічної роботи, організації праці і зарплати Ради профспілки
Алексей
 
Повідомлення: 24
З нами з: Вів, 12 липня 2011 11:07 am

підвищення зарплати

Повідомлення scorp779 » П'ят, 30 березня 2012 8:32 pm

№ 1166

Скажіть будь-ласка чи будуть з 1 квітня збільшенні тарифні ставки та посадові оклади на 8% ?????

 !  "Admin":
Тарифні ставки і посадові оклади працівників залізничного транспорту з 1 травня буде підвищено на 5 % згідно з наказом Генерального директора Укрзалізниці В.Козака від 25.04.2012 р., № 152-Ц.

Відділ економічної роботи, організації праці і зарплати Ради профспілки
scorp779
 
Повідомлення: 36
З нами з: Вів, 07 лютого 2012 10:41 pm

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення wikand » Суб, 31 березня 2012 7:19 pm

Актуализирую № 1164 :)
Аватар користувача
wikand
Місцевий гуру
 
Повідомлення: 898
З нами з: Пон, 28 квітня 2008 9:55 am

Оподаткування спецодягу

Повідомлення Юрій Олександрович » Пон, 02 квітня 2012 3:45 pm

№ 1167

Чи підлягає оподаткуванню спецодяг та ЗІЗ, який видається працівникам понад установленої норми, що зносився достроково не з вини працівника?

 !  "Admin":
Іноді фактичні умови праці працівника змушують роботодавця видавати йому засоби індивідуального захисту додатково, понад норми.
Якщо така потреба систематична, ст. 8 Закону України «Про охорону праці», п. 7.1 «Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту», затвердженого наказом Держгірпромнагляду від 24.03.2008 р., № 53, дозволяють переглянути норми в бік збільшення і закріпити рішення про це в колективному договорі.
ЗІЗ видають понад норми також у разі, коли вони зношуються раніше строку не з вини працівника або зникають із місць зберігання, стають там непридатними для подальшого використання.
Тоді роботодавець зобов’язаний замінити їх за свій рахунок (ст.8 Закону «Про охорону праці», п.п. 4.3, 4.4 Положення № 53).
Відповідно до пп. 165.1.9 п. 165.1 ст. 165 «Податкового Кодексу України» до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку не включаються такі доходи:
вартість безоплатного лікувально-профілактичного харчування, молока або рівноцінних йому харчових продуктів, газованої солоної води, мийних і знешкоджувальних засобів, а також спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту, якими роботодавець забезпечує платника податку відповідно до Закону України «Про охорону праці», спеціального (форменого) одягу та взуття, що надається роботодавцем у тимчасове користування платнику податку, який перебуває з ним у трудових відносинах.

Відділ охорони праці Ради профспілки
Юрій Олександрович
 
Повідомлення: 1
З нами з: Пон, 02 квітня 2012 1:53 pm

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення 06031983 » Сер, 04 квітня 2012 1:11 am

# 1168

Доброго времени суток!! Огромная просьба разобаться в ситуации... Я работник ШЧ Донецкая ж.д. Старший эл. механик связи ШНС. Так вот, по поводу прохождения медосмотра. Так как ШНС (связи и СЦБ) не связаны с верхолазными работами и с работами на высоте --- до позапрошлого года проходили МК 1 раз в 3 года,, потом, не знаю согласно какого приказа, 1 раз в 2 года. Так вот, суть вопроса в чем!! На днях начальник ШЧ сказал, что теперь и ШНС будут проходить МК 1 раз в год,так как якобы ШНС тоже связаны с работами на высоте (работа на высоте --поднятие на высоту 1,2 м.(по инстр.)). Мотивируя тем, что при выполнении графика тех. обслуживания, для обслуживания максимально верхних точек аппаратуры мы поднимаемся на данную высоту 1,2 м. Хотя , чтобы работать в верхних узлах аппаратуры, нам вполне достаточно обычного стула (50 см.)( выше нет смысла лезть, чтоб там корячиться согнувшись?!?!?!).Пытаемся это объяснить начальнику, но он не хочет даже слушать...Отдел кадров тоже разводит руками, ссылаясь, что все вопросы к начальнику. Очень прошу, помогите разобраться с ситуацией, а то подходят сроки МК, а кто прав не понятно.... Заранее благодарен!!!

 !  "Admin":
Надійшла відповідь на Ваше запитання за підписом технічного інспектора праці Ради профспілки на Донецькій залізниці В.М. Герасимова:
«В настоящее время работодатель структурных подразделений железной дороги при подборе работников на рабочие места в части медицинского заключения руководствуется приказом № 246 от 21.05.2007 г. Министерства здравоохранения Украины и приказом № 240 от 29.04.2010 г. Министерства транспорта и связи Украины.
При направлении работника в медицинское учреждение на заключение, работодатель указывает профессию по списку ДК-003:2005 и перечень вредных и опасных факторов рабочего места, согласованный с линейной СЭС (к примеру, для старших электромехаников СЦБ, связи и радио в приложении № 4 п. 2.6 «Порядка проведения медицинских осмотров работников отдельных категорий» относятся:
п. 1.29.1 – работа с серной кислотой, медицинское освидетельствование 1 раз в 2 года;
п. 5.2.3 – постоянные магнитные поля:
промышленной частоты 50 Гц;
ниже 50 Гц, медицинское освидетельствование 1 раз в год;
п. 5.2.4 – пользование персональной электронно-вычислительной машиной (ПЭВМ) с видеотерминалом (ВДТ) 1 раз в год;
п. 5.8, п. 5.9 – работа, где есть условия понижения либо повышения температуры воздуха в помещении, либо на открытых площадках, 1 раз в год).
Комиссия медицинского учреждения в соответствии с «Порядком проведения медицинских осмотров работников отдельных категорий», утвержденным приказом Минздрава Украины от 21.05.2007 г., № 246, зарегистрированного в Министерстве юстиции 23.07.2007 г. За № 846/14113, определяет и дает заключение на профессиональную пригодность, а также периодичность дальнейшего медицинского осмотра».
06031983
 
Повідомлення: 5
З нами з: Сер, 04 квітня 2012 12:26 am

Робота з колійними машинами

Повідомлення Володимир » Суб, 07 квітня 2012 9:24 pm

№ 1169

Керівництво локомотивного депо Коростень, Південно-Західної залізниці,ігнорує питання щодо виплати локомотивним бригадам,обслуговуючим КМС-122,перевідпочинок у вагоні між змінами при турній їзді,котрий в минулому році виплачувався постійно. В цьому році хіба закони змінилися?

 !  "Admin":
Шановний Володимире!
Надійшла відповідь на Ваше запитання за підписом начальника служби локомотивного господарства Південно-Західної залізниці В.Литвиненка:
«Порядок надання відпочинку працівникам локомотивних бригад як в основному депо, так і в пункті обороту (підміни) визначено в розділі ХІ Особливостей регулювання робочого часу і часу відпочинку окремих категорій працівників залізничного транспорту і метрополітенів, безпосередньо пов’язаних із забезпеченням безпеки руху поїздів і обслуговуванням пасажирів, затверджених наказом від 10.03.1994 р., № 40-Ц.
Згідно з визначеним порядком час відпочинку понад норму (перевідпочинок) локомотивним бригадам у пунктах обороту (підміни), який вважається робочим часом, надається, коли час безперервної роботи в обидва кінці не вкладається у встановлену тривалість безперервної роботи.
Оскільки робота працівників локомотивних бригад, які обслуговують КМС, проводиться постійно за розпорядженням керівника підприємства і складається з маневрової роботи та роботи з господарчими поїздами на коліях бази КМС та дільницях обслуговування, то для цих працівників локомотивних бригад застосовується режим робочого часу, визначений графіками змінності. Згідно зі ст.ст. 58 і 59 КЗпП України при змінних роботах працівники чергуються в змінах рівномірно та їм надається перерва в роботі між змінами не менше подвійної тривалості робочого часу в попередній зміні (включаючи і час перерви на обід).
На теперішній час чинним законодавством та відомчими нормативними документами оплата перерви між змінами не передбачена».
Володимир
 
Повідомлення: 1
З нами з: Суб, 07 квітня 2012 8:46 pm

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення Алексей » Чет, 12 квітня 2012 11:50 am

№ 1170

При вступлении в брак железнодорожникам выплачивается материальная помощь. Возможна ли выплата, если люди ранее бывшие в браке и не работавшие на железной дороге, развелись, устроились работать на железную дорогу и вновь вступят в брак ?
 !  "Admin":
Відповідно до п. 3.6.24 Галузевої угоди між УЗ та профспілками працівникам при вступі у шлюб надається оплачувана відпустка тривалістю 3 календарні дні та має виплачуєтись матеріальна допомога у розмірі не менше тарифної ставки (посадового окладу). Таким чином Галузевою угодою обмежень не передбачено. Проте, з метою недопещення зловживань цією соціальною нормою, в колективних договорах деяких підприємств можуть бути передбачені певні обмеження, щодо виплати такої матеріальної допомоги ри вступі у шлюб в перше. Тому, з метою усунення непорозумінь, уважно ознайомтесь з умовами колективного договору Вашого підприємства.
Алексей
 
Повідомлення: 24
З нами з: Вів, 12 липня 2011 11:07 am

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення Василий » Чет, 12 квітня 2012 2:09 pm

№ 1171

Подскажите будет ли поднятие зароботной платы с 01.04.12 или нет

 !  "Admin":
Тарифні ставки і посадові оклади працівників залізничного транспорту з 1 травня буде підвищено на 5 % згідно з наказом Генерального директора Укрзалізниці В.Козака від 25.04.2012 р., № 152-Ц.
Василий
 
Повідомлення: 6
З нами з: Чет, 12 квітня 2012 1:08 pm

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення 123456 » Суб, 14 квітня 2012 12:44 pm

№ 1172

Доброго дня!
В мене питання такого характеру. Я займаю посаду ст. електромеханіка тягової підстанції. Відповідно до своїх посадових обов’язків, маю необхідність поїздок поза межами постійного робочого місця, але в межах ЕЧ, по різних питаннях ( як то: здача звітів, затвердження різного роду планів,табель, отримання матеріалів в кладовій, доставка засобів захисту на випробовування в лабораторію та назад, різного роду наради з керівництвом і т.д.) всі ці поїздки відбуваються на відстань 50-60км від місця постійної роботи та займають цілий день ( від 8 до 14 год, в залежності від потяга яким встигаю повернутись, а зараз з відміною пригород них електропоїздів ще більше часу забирає). В місяць таких поїздок від 4-8 раз. Це стосується всіх ст. електромеханіків підстанцій.
Відповідно до Листа № 905/13/84-06 від 13.09.2006
Міністерства праці та соціальної політики України (Мінпраці та соцполітики)
Щодо надання роз'яснення з питань відрядження та роз'їзного характеру робіт.
В нашому ЕЧ (з дозволу начальника служби) ст. електромеханіків тягової підстанції віднесли до переліку працівників які мають роз’їзний характер робіт ( це право надано підприємству вирішувати самостійно, згідно цього листа) . Цей перлік затвердили на профспілковій конференції, та внесли в колективний договір.
Однак головний бухгалтер, це ігнорує і забороняє виплачувати надбавку за роз’їзний характер роботи. Мотивує тим що, не положено!!!!! Ніякого обґрунтованого розۥяснення не надає. Це що її примха???. Начальник служби їй не указ???.
На моє зауваження, що якщо ми не маємо права на роз’їзні, то нам потрібно оформляти відрядження. Теж ніяк не реагує. Згідно „Інструкції про службові відрядження.....” службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства,...... на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи. Не по своєму ж бажанню я розۥїзжаю!!!!
Якщо я не маю права на роз’їзний характер роботи, то чи маю я право без наказу на відрядження залишити своє постійне місце роботи і виїхати за межі місця постійної роботи в інший населений пункт?

Скажіть хто з нас правий? Як що я, то як мені поступити щоб заставити главбуха виплачувати? Якщо я не правий, або щось не так роблю, то в чому я помиляюсь? Дякую.

 !  "Admin":
Згідно з наказом Укрзалізниці від 10.06.2002 р., № 285-Ц затверджено і введено в дію положення «Про порядок і умови відшкодування витрат працівникам залізничного транспорту, робота яких постійно проходить в дорозі або має роз’їзний характер, а також при службових поїздках в межах обслуговуваних дільниць, в тому числі при роз’їздах за межі України».
Положення є невід’ємною частиною Галузевої угоди.
Компенсаційна надбавка за характер роботи передбачає відшкодування витрат працівникам залізничного транспорту, які працюють в такому режимі (роз’їзний, пересувний, у дорозі).
У п. 7 зазначеного положення визначено: «Перелік професій, посад та категорій працівників, яким виплачуються надбавки, передбачені цим Положенням, встановлюються керівником підприємства, відособленого структурного підрозділу, за погодженням з комітетом профспілки і є додатком до колективного договору».
Згідно з п. 8. «Підставами для виплати надбавки являються відомість обліку роз’їздів (ФРУ-12), маршрутні листи, план-графіки, журнали обліку тощо, тобто ті документи які підтверджують виїзди і їх тривалість.
Форми документів, які підтверджують виїзд і його тривалість, визначаються керівником підприємства чи відособленого структурного підрозділу».
Враховуючи викладене у Вашому зверненні, можна зробити висновок, що у структурному підрозділі порушуються права працівників на отримання компенсаційної надбавки за роз’їзний характер роботи.
За захистом своїх прав рекомендуємо звернутися з заявою до правової інспекції праці Ради профспілки, обов’язково вказавши структурний підрозділ, в якому працюєте, та прізвище. Правовий інспектор перевірить викладені факти і в разі їх підтвердження винесе припис керівникові на нарахування і виплату працівникам надбавок.

Відділ економічної роботи, організації праці і зарплати Ради профспілки
123456
 
Повідомлення: 2
З нами з: Суб, 14 квітня 2012 12:28 pm

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення 123456 » Суб, 14 квітня 2012 12:45 pm

№ 1173

Питання відносно відшкодування витрат на оплату проїзду за службовими потребами.
В „Порядку оплати проїзду працівників ДТГО „ Львівська залізниця.....” затверджено Наказом №1552/Н від 30.12.2011р. в п.3 Відшкодування витрат готівкою, підпункт 3.3 в останньому абзаці вказано: „Працівникам, які мають роз’їзний характер роботи, витрати на проїзд відшкодовуються на підставі відомості обліку роз’їздів (ФРУ-12)...., тобто тих документів, які підтверджують виїзди, та доданих до них оформлених проїзних документів.”
Тут не згадується про відомість авансового звіту!!!!!!! Мова йде про те, що проїздні документи куплені за свої кошти а не авансом видані підприємством. Нікому коштів авансом не видають, та і абонентських квитків нікому не видали!.
В нас на підприємстві вимагають, якщо працівник має роз’їзний характер роботи, то оформляє відомість обліку роз’їздів (ФРУ-12), але через кожні 5 днів потрібно здавати придбані квитки (проїзні документи) разом з авансовим звітом. Саму ж відомість роз’їздів ФРУ-12 по закінченні місяця.
Відомість роз’їздів ФРУ-12 здана по закінченні місяця, разом з квитками за місяць. Остання поїздка відбулась 17 числа. Вартість квитків не оплатили, мотивуючи тим, що не здано їх в термін 5 днів від дати поїздки і не оформлено відомостю авансового звіту. Чи вірно це???
Якщо це вірно, то потрібно щось та змінити, оскільки через кожних 5 днів потрібно робити ще додаткову поїздку на здачу цих звітів та квитків. Працівники знаходяться і працюють від бухгалтеріїї за 50-150 км. В місяць це лишніх 4-5 поїздок. Получається виїзд мав 1 раз, а в підсумку буде 4-5. Потрібно возити того квитка що завозив попереднього. Дивно!!!!!
Буду вдячний за обґрунтовану відповідь.
123456
 
Повідомлення: 2
З нами з: Суб, 14 квітня 2012 12:28 pm

тарифні оклади

Повідомлення oleksandr » Вів, 17 квітня 2012 6:18 pm

№ 1174

Я працюю черговим по станції ,в минулому 2011 році при підвищенні заробітної платні на 8% адміністрація станції вирішила підняти нам заробітну плату тільки на 3% ,а за наш рахунок підвищити тарифні оклади маневровим диспетчерам.Вся станція на чолі з начальником отримують оклади по тарифній вилці по середньому, маневровим диспетчерам по вищому а черговим по станції і операторам при черговиму по станції по мінімальному.Чи є законним рішення адміністрації,а якщо ні то де можна його оскаржити?

 !  "Admin":
Відповідно до абзацу 2 пункту 5 Положення про умови оплати праці працівників залізничного транспорту, яке затверджено наказом Укрзалізниці від 24.03.2011 р., № 098-Ц конкретні розміри посадових окладів працівникам встановлюються в межах схеми посадових окладів із урахуванням кваліфікації і ділових якостей працівника, обсягу і складності виконуваних робіт. Працівникам, прийнятим на роботу вперше, посадові оклади встановлюються, як правило, за мінімальним розміром схеми посадових окладів.
Якщо Ви вважаєте, що прорушено права стосовно встановлення Вам посадового окладу, необхідно звернутися із письмовою заявою до голови первинної профспілкової організації, де Ви працюєте, або до правового інспектора з праці Ради профспілки при дорожньому або територіальному комітеті профспілки.

Відділ економічної роботи, організації праці і зарплати Ради профспілки
oleksandr
 
Повідомлення: 2
З нами з: Вів, 17 квітня 2012 5:12 pm

Re: Запитання - Відповідь

Повідомлення Назар » Чет, 19 квітня 2012 9:37 pm

№ 1175

Подскажите, пожалуйста, какой трудовой стаж необходим для получения статуса «ветеран труд»? И какие льготы предусмотрены для «ветерана труда» по закону и на железной дороге?
 !  "Admin":
Шановний Назаре!
Основні засади державної політики щодо ветеранів праці встановлені Законом „Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні”.
Ветеранами праці визнаються громадяни, які працювали на підприємствах, в установах, організаціях, об’єднаннях громадян, фізичних осіб, мають стаж роботи 40 років – для чоловіків і 35 років – для жінок та вийшли на пенсію, а також:
1) громадяни, яким призначено пенсії на пільгових умовах, а саме:
• за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах – за наявності стажу роботи у жінок – 25 років та у чоловіків – 30 років;
• за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників з шкідливими та важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах – за наявності стажу роботи у жінок – 30 років та у чоловіків – 35 років;
• трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, жінки, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів, жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, жінки, зайняті протягом повного сезону на вирощуванні, збиранні та післязбиральній обробці тютюну, робітниці текстильного виробництва, зайняті на верстатах і машинах, – за списком виробництв і професій, затверджуваним у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п’ятеро і більше дітей, водії міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв – за наявності стажу роботи у жінок – 30 років і у чоловіків – 35 років;
• особи, хворі на гіпофізарний нанізм (ліліпути), і диспропорційні карлики які мають право на пенсію за віком, інваліди по зору I групи - сліпі та інваліди з дитинства I групи, які мають право на пенсію за віком – за наявності стажу роботи у жінок – 25 років та у чоловіків – 30 років.
2) пенсіонери, нагороджені медаллю "Ветеран праці" за законодавством колишнього СРСР;
3) інваліди I і II груп, які одержують пенсії по інвалідності, якщо вони мають стаж роботи не менше 15 років.

Ветеранам праці надаються такі пільги, зокрема, як:
• користування при виході на пенсію чи зміні місця роботи поліклініками, до яких вони були прикріплені за попереднім місцем роботи;
• першочергове безплатне зубопротезування (за винятком протезування із дорогоцінних металів);
• переважне право на забезпечення санаторно-курортним лікуванням, а також на компенсацію вартості самостійного санаторно-курортного лікування в порядку і розмірах, що визначаються Кабінетом Міністрів України;
• щорічне медичне обстеження і диспансеризація із залученням необхідних спеціалістів;
• першочергове обслуговування в лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергова госпіталізація;
• використання чергової щорічної відпустки у зручний для них час, а також одержання додаткової відпустки без збереження заробітної плати строком до двох тижнів на рік;
• переважне право на встановлення домашніх телефонів;
• безплатний проїзд всіма видами міського пасажирського транспорту (за винятком таксі), автомобільним транспортом загального користування (за винятком таксі) в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських маршрутів в межах області (республіки Крим) за місцем проживання.

Ветеранам праці видаються посвідчення про право на пільги та нагрудні знаки, порядок виготовлення яких встановлюється КМУ.

Знак "Ветеран праці" – це державна відзнака. Галузевою угодою та колективними договорами підприємств залізничного транспорту встановлено пільги для пенсіонерів-залізничників та осіб, нагороджених галузевими відзнаками. Тому окремо пільги для осіб, які мають статус «Ветеран праці" Галузевою угодою не передбачені.

Відділ соціально-трудових відносин та побутової роботи Ради профспілки
Назар
 
Повідомлення: 3
З нами з: Пон, 13 лютого 2012 2:52 pm

Поперед.Далі

Повернутись до Запитання-Відповідь

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість