Профспілка залізничників і транспортних будівельників України

Медичні проблеми залізничної галузі

Суттєве зниження фінансування залізничних клінічних лікарень після створення філії «Центр охорони здоров’я» ПАТ «Укрзалізниця» негативно позначається як на наданні якісних і своєчасних медичних послуг залізничникам, так і на забезпеченні соціальних гарантій працівників корпоративних закладів охорони здоров’я.

Понад дві з половиною години за участі в. о. начальника філії «Центр охорони здоров’я» О.Бабіча та голів профорганізацій відомчих медзакладів на засіданні президії Ради профспілки 22 лютого п. р. тривало жваве обговорення проблем, пов’язаних з медичним обслуговуванням працівників ПАТ та ветеранів галузі у клінічних лікарнях на залізничному транспорті...

За чий рахунок працюють медичні заклади?

Наразі фінансування від ПАТ «Укрзалізниця» покриває лише видатки на оплату праці медперсоналу, тож від медзакладів, які залишилися в залізничній галузі, фактично вимагається самостійно заробляти кошти на інші потреби. А серед них: придбання медикаментів та виробів медичного призначення для надання невідкладної допомоги, необхідних препаратів, реактивів та витратних матеріалів для проведення аналізів, досліджень, діагностики (в першу чергу при проведенні медоглядів), поточні експлуатаційні витрати, технічне обслуговування медичної техніки та іншого технологічного обладнання, оплата комунальних послуг, придбання спецодягу та спецвзуття, інших засобів індивідуального та колективного захисту, витрати на забезпечення соціальних гарантій та пільг медперсоналу.
Таким чином, заклади мають підвищувати рівень доходів від надання послуг і забезпечувати самоокупність. Але при цьому вони, з одного боку, втрачають конкурентоспроможність порівняно з комунальними медичними закладами через відсутність коштів на придбання нового сучасного медичного обладнання, оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази, вартісний ремонт застарілої медапаратури, капітальний та відновлювальний ремонт приміщень та інженерних систем. А з іншого боку, 80–90 % користувачів послуг цих закладів – залізничники, члени їхніх родин та ветерани галузі, які мають право на безкоштовне (!) обслуговування відповідно до Галузевої угоди.
Тож фінансове навантаження лягає саме на плечі працівників товариства, які платять за витратні матеріали для проведення аналізів і досліджень, діагностику, а подекуди – і за інші послуги. Здебільшого це стосується амбулаторно-поліклінічного обслуговування, але трапляються непоодинокі подібні випадки і при стаціонарному лікуванні.
Частково такі витрати відшкодовуються за рахунок виплат страхових компаній та громадської організації «Лікарняна каса Львівської залізниці» (членами якої є понад 50 тис. працівників та пенсіонерів товариства). Але загалом така практика суперечить п. 3.6.8 Галузевої угоди щодо недопущення підміни безплатної медичної допомоги платними послугами і є неприпустимою.
У нерівних умовах з іншими працівниками товариства перебувають працівники та пенсіонери господарських товариств, 100 % акцій яких увійшли до статутного капіталу ПАТ «Укрзалізниця» (ПрАТів).

Нищення профілактики

У ході реорганізації корпоративної системи охорони здоров’я фактично знівельовано систему контролю за станом здоров’я залізничників: виробничі (цехові) лікарі лишилися тільки в поліклініках восьми дорожніх лікарень.
А саме завдяки постійному контролю виробничих (цехових) лікарів забезпечується своєчасне виявлення і діагностика захворювань на ранніх стадіях, у т. ч. професійних, вирішуються питання своєчасного диспансерного нагляду за пацієнтами з хронічними захворюваннями та особами групи ризику, визначення лікувально-оздоровчих заходів, дотримання медичних рекомендацій після проходження лікування працівниками тощо.
І відповідно до Порядку проведення медичних оглядів… (наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 29.04.2010 р., № 240) саме виробничі (цехові) лікарі, які обізнані з особливостями умов праці, шкідливими факторами виробничого середовища, гігієнічною оцінкою робочих місць і можливою професійною патологією, характерною для даної дільниці, цеху, виробництва, залучаються до проведення медичних оглядів працівників, а особливо тих, робота яких пов’язана з безпекою руху поїздів або відбувається у важких та шкідливих умовах, а також допускають їх до роботи.

Медики – теж працівники ПАТ  «Укрзалізниця»


І мають таке саме право на гідну оплату праці, користування пільгами і гарантіями, визначеними Галузевою угодою, як і решта працівників товариства.
Тим часом, оплата праці медичних працівників здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. та спільного наказу Міністерства праці та соціальної політики та Міністерства охорони здоров’я від 5.10.2005 р., № 308/519, як визначено наказом Укрзалізниці від 24.03.2011 р., № 98-Ц.
Медичним працівникам не виплачується винагорода за підсумком року та інші доплати і надбавки. Їм не відшкодовується 50 % страхових внесків на добровільне медичне страхування, а пенсіонери медзакладів взагалі не застраховані, що є порушенням п. 3.6.10 Галузевої угоди.
Не забезпечено фінансування зобов’язання за п. 3.1.5 Галузевої угоди щодо організації не рідше одного разу на п’ять років підвищення кваліфікації керівників та фахівців, тож медичні працівники вимушені оплачувати його самостійно, тощо...


Перспективи – невтішні…

Таке ставлення до фінансування корпоративних лікарень та оплати праці медичних працівників з боку посадових осіб та керівних органів товариства, а також ситуація із забезпеченням їх матеріалами, енергоносіями, обладнанням можуть призвести до стрімкого зниження якості надання медичних послуг та масового відтоку пацієнтів-залізничників з корпоративних закладів охорони здоров’я. В свою чергу, це поставить під сумнів доцільність існування корпоративної системи медичного забезпечення і, безумовно, негативно позначиться на безпеці руху.

Андрій ЄРМОЛЕНКО,
провідний фахівець відділу соціально-трудових відносин
та побутової роботи Ради профспілки

orater.jpg

Під час виступу в. о. начальника філії «Центр охорони здоров’я» О.БАБІЧА
на засіданні президії Ради профспілки 22 лютого п. р.

ДО  ТЕМИ

З обговореного на засІданнІ президІЇ Ради профспілки 22 лютого п. р. питання щодо роботи медичних закладів ПАТ «Укрзалізниця» та їх фінансового забезпечення ухвалено відповідну постанову.
Зокрема, президія вимагає від «Укрзалізниці» забезпечити безумовне виконання пунктів 3.6.8 і 3.6.9 чинної Галузевої угоди щодо недопущення підміни безплатної медичної допомоги платними послугами залізничникам і членам їхніх сімей та збереження права на безплатне користування медичними установами пенсіонерів, які звільнились на пенсію з підприємств залізничного транспорту України. Для цього необхідне належне фінансування корпоративних лікарень з боку ПАТ.
Також члени президії рекомендували керівництву ПАТ з метою удосконалення системи надання медичного обслуговування працівникам і членам їхніх сімей та пенсіонерам розглянути питання створення корпоративної лікарняної каси з урахуванням досвіду успішної роботи громадської організації «Лікарняна каса Львівської залізниці».

 

Зворотній зв'язок

Питання-Відповідь 
   Форум профспілки  

Опитування

Який розділ вас цікавить?

Лічильник



Головна Контакти Пошук

Фотогалерея


Засідання Ради профспілки 5.04.2018 р

Електронний профспілковий квиток

VISA_profkvytok.jpg
  

Zalp.org.ua  :Головна >> Напрямки діяльності >> Соціальний захист >> Медичне обслуговування >> Медичні проблеми залізничної галузі
Контакти:
03049 м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 15 А
тел. (044) 465-00-80; тел/факс(044) 465-00-78