Профспілка залізничників і транспортних будівельників України

Підпишемо петицію «Про пенсійне забезпечення працівників, які раніше користувалися правом на пенсію за вислугу років» № 41/001886-18еп, розміщену 11 вересня 2018 р. на сайті Кабміну! За вказівкою ПАТ від 16.08.2018 р., № Ц-26/2377-18, працівники регіональних філій і філій отримають винагороду за підсумками роботи за 2017 рік. 5 серпня відзначено День профспілки залізничників і транспортних будівельників України.  Понад 7 млн грн. незаконно невиплачених коштів повернуто залізничникам за 6 місяців 2018 р. на вимогу  правових інспекторів праці Ради профспілки.  3–5 серпня у Харкові відбулися фінальні змагання ХІ Спартакіади залізничників. Підписано 3 січня 2018 року спільного листа-роз’яснення щодо дії чинних Галузевої угоди і колективних договорів.
banner_zalp_111.gif

 

 

Новини

Профспілкою порушено важливе питання

Щодо повернення працівникам низки залізничних професій права дострокового виходу на пенсію за вислугу років...

Нагадаємо, що згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», прийнятим минулого року, понад 43 тис. працівників залізничної галузі, зайнятих на роботах, виконання яких призводить до втрати професійної працездатності або придатності до настання віку, що дає право на пенсію за віком, втратили право пільгового виходу на пенсію. І ця петиція є спробою профспілки звернути увагу Уряду на існування проблеми і вирішити її таким чином, щоб права робітників не порушувались.

Про те, яким чином постало це питання і які шляхи його вирішення бачить профспілка залізничників і транспортних будівельників України, розповідає правовий інспектор праці Ради профспілки Марина Абрамова.

– Хто і за яких умов мав право виходу на пенсію за вислугу років?

– За пенсійним законом, що почав діяти в Україні з 1992 р., для представників низки професій, у тому числі залізничних, діяло право дострокового виходу на пенсію за вислугу років. Вони могли вийти на заслужений відпочинок на п’ять років раніше, аніж інші працівники, за умови наявності загального трудового стажу для чоловіків – 25 років, для жінок – 20 років, а також стажу за спеціальністю, що дає право на пенсію за вислугу років, для чоловіків – 12,5 року, для жінок – 10 років.

Пізніше, у 2015-му, був прийнятий закон, згідно з яким вимоги до загального стажу підвищувалися щороку на 0,5 року. Таким чином, станом на 2017 р. чоловікам потрібно було мати вже 26,5 років загального стажу, а жінкам – 21,5.

– А як щодо людей передпенсійного віку: вони також втратили право дострокового виходу на заслужений відпочинок?

– Новий закон набув чинності 11 жовтня 2017 р. Згідно з ним, ті працівники, які станом на цю дату вже мали необхідний загальний трудовий стаж та стаж роботи за спеціальністю, що дає право виходу на пенсію за вислугу років, свого права не втратили. Для них нічого не змінилося, і вони, досягши необхідного віку, зможуть достроково вийти на пенсію згідно з тим порядком, що існував раніше.

А от ті, кому станом на 11 жовтня 2017 р. не вистачало загального чи професійного стажу, такою можливістю скористатися вже не зможуть. Вони виходитимуть на пенсію у загальному порядку, як і всі інші громадяни України.

– Законодавці передбачили якийсь інший порядок отримання пенсії за вислугу років?

– Теоретично така можливість існує. Згадка про неї є у Законі України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», прийнятому в 2003 р., в якому передбачалося, що у подальшому люди, які працюють у шкідливих та важких умовах або ті, котрі мають право на пенсію за вислугу років, отримуватимуть дострокові пенсійні виплати через недержавні професійні або корпоративні пенсійні фонди. Регулювати це питання мав спеціальний закон. Проте й досі він не розроблений. Таким чином, представники залізничних професій опинилися в скрутній ситуації. Старий порядок надання пенсій за вислугу років для них уже не працює, а новий – не створений.

– Уряд працює над вирішенням цієї проблеми?

– У перехідних положеннях Закону, що набув чинності 11 жовтня 2017 р., Кабінету Міністрів доручалося протягом шести місяців розробити проект закону про професійну пенсійну систему, який мав би вирішити проблему надання пенсії за вислугу років.

Такий законопроект Урядом дійсно розроблено. Проте положень, що стосуються пенсій за вислугу років, він не містить. Згідно із цим документом, дострокові пенсії зможуть отримувати представники лише тих професій, що внесені до Списків № 1 і № 2.

– На якій стадії розгляду сьогодні перебуває цей законопроект?

– Наразі він винесений на обговорення перед тим, як його ухвалить Уряд і направить до Верховної Ради. Також він був направлений на погодження до Спільного представницького органу всеукраїнських профспілок. Але ця організація не схвалила документ саме через те, що в ньому не вирішене питання надання пенсій за вислугу років. Тож, на наш погляд, приймати цей законопроект у такому вигляді, як він є, не можна.

– Які зміни, на думку профспілок, можуть вирішити проблему?

– Ми пропонуємо два шляхи вирішення цієї проблеми залежно від наявного стажу. Для досвідчених працівників, які на момент набуття чинності закону (11 жовтня 2017 р.) відпрацювали у важких умовах значну частину необхідного стажу (наприклад, більше половини), дозволити все ж таки допрацювати цей стаж і вийти на дострокову пенсію згідно з колишнім порядком. Адже ці залізничники вже за будь-яких обставин не встигнуть створити у професійному фонді достатніх накопичень для того, щоб звідти отримувати пенсію за вислугу років.
Більш молоді працівники (наприклад, люди, яким ще не виповнилося 35 років), які нещодавно обрали ці професії і ще довго працюватимуть у галузі, ще накопичать достатні заощадження.

– Пропонується, щоб залізничники відраховували кошти у пенсійний фонд із власної зарплати?

– Ми вважаємо, що витрати, пов’язані з пенсіями за вислугу років, мають взяти на себе роботодавці. Адже люди, працюючи у важких умовах, приносять підприємству прибутки. Отже, буде логічно, якщо саме роботодавець спрямує частину коштів на те, щоб сплатити за них внески до професійного пенсійного фонду. Тим паче, що в залізничній галузі такий пенсійний фонд вже створений та успішно функціонує понад 10 років, а сплата внесків до нього регулюється галузевою угодою.

– Ви зверталися до Уряду з приводу своїх вимог?

– Звісно! Зокрема, до Кабінету Міністрів України, ще до того, як був прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій». У мене на столі лежить об’ємна папка із листуванням. Проте жодної відповіді, яка б свідчила про те, що Уряд шукає шляхи вирішення цієї проблеми, у нас немає.

Також ми зверталися з листами до Президента України, Верховної Ради. Проте і від них допомоги не отримали. Профспілка підтримала подання народних депутатів до Конституційного Суду з метою визнати недійсними відповідні положення закону. Проте суд ці звернення не прийняв до розгляду.

Саме тому й виникла ідея зареєструвати петицію на сайті Кабінету Міністрів. Це ще один спосіб тиску на Уряд, аби він прислухався до наших вимог.

– Якщо петиція набере необхідну кількість голосів, то що повинен буде зробити Уряд?

– Він зобов’язаний буде відреагувати на неї, дати офіційну відповідь, аргументувавши свою позицію, і запропонувати шляхи вирішення проблеми. Найкраще, звичайно, якщо Міністерство соціальної політики погодиться піти на компроміс і внести до свого законопроекту зміни, що враховують точку зору залізничників. Ми завжди готові до перемов і пошуку задовільного рішення.

Тому ми закликаємо всіх залізничників, а також інших громадян України, яким небайдужа доля нашої галузі, підписати петицію. Це значно посилить позицію профспілки щодо вирішення цього питання з Урядом.

Роберт ВАСИЛЬ,
«Магістраль»
 

Зворотній зв'язок

Питання-Відповідь 
   Форум профспілки  

Опитування

Який розділ вас цікавить?

Лічильник



Головна Контакти Пошук

Фотогалерея


Засідання Молодіжної ради профспілки 25.10.2018

Електронний профспілковий квиток

VISA_profkvytok.jpg
  

Zalp.org.ua  : 
Контакти:
03049 м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 15 А
тел. (044) 465-00-80; тел/факс(044) 465-00-78