Профспілка залізничників і транспортних будівельників України

   30 жовтня в «Укрінформі» проведено пресконференцію. Трансляція відбувалась також на сайті та сторінці профспілки у Facebook.  З 1 вересня 2019 року встановлено добові витрати на відрядження працівників у межах України у сумі 200 грн. – наказ № 624 від 4.10.2019 р. Голова профспілки В.Бубняк звернувся до керівників держави та Мініфрастуктури щодо плану реструктуризації «Укрзалізниці». Із 1 липня тарифні ставки і посадові оклади залізничників підвищено на 10% – наказ «Укрзалізниці» № 418 від 21.06.2019 р. Електронна петиція до Верховної Ради за повернення права дострокового виходу на пенсію за вислугу років окремим категоріям залізничників набрала 25057 голосів.

banner_zalp_111.gif

 

 

Новини

Щодо забезпечення і вирішення питань соціально-економічного характеру при формування консолідованого фінансового плану АТ «Укрзалізниця» на 2020 рік

Сьогодні, 19 вересня, Голова ФПТУ та профспілки В.Бубняк звернувся до Голови Наглядової ради АТ «Укрзалізниця» Ш.Аджунера та очільника Товариства Є.Кравцова з відповідними листами щодо необхідності забезпечення і вирішення питань соціально-економічного характеру при формування консолідованого фінансового плану АТ «Укрзалізниця» на 2020 рік.
Попри те, що п. 3.7.13 чинної Галузевої угоди визначено залучення представників профспілки до розроблення фінансових планів АТ «Українська залізниця», як свідчить практика, ця норма не працює.

У фінансовому плані цього року окремі пункти Галузевої угоди враховані тільки частково, а передбачені фінансові витрати на їх виконання не дають повноцінно виконувати Галузеву угоду та колективні договори філій і структурних підрозділів. Прикладом цьому може слугувати найактуальніше питання для працівників – розмір середньої заробітної плати та його зростання протягом фінансового року. Заробітна плата та її розмір є найголовнішим мотиваційним чинником для кожного працівника. Натомість визначені у цьогорічному фінплані розміри зростання зарплати були нижчими за показники у Державному бюджеті на 2019 рік. Відповідно, коли зростання соціальних стандартів мінімальної заробітної плати і середньої заробітної плати в Україні становили більш як 12% і 20%, на залізничному транспорті зростання фонду оплати праці відбулося тільки на 9,3% і при цьому контингент зменшився на 5%. Отож, на сьогодні рівень оплати праці залізничників не відповідає ані рівню складності праці, ані відповідальності за неї.

Місячні тарифні ставки у кваліфікованих робітників становлять: 3-й розряд – 4181 грн., 4-й розряд – 4759 грн., 5-й розряд – 5435 грн., 6-й розряд – 6205 грн. І це після їх підвищення на 10%з 1 липня п.р.! Середня заробітна плата за сім місяців дорівнює 11564 грн., а по галузях економіки України – 10161 грн.

На залізничному транспорті з причин низького рівня оплати праці відбувається значний відтік робочої сили, здебільшого кваліфікованих робітників, які знаходять добре оплачувану роботу в Україні та за її межами. Сьогодні і бізнес, який багато років виплачував заробітну плату «у конвертах» зрозумів, що далі так тривати не може, персонал на таку роботу не підібрати. Для прикладу, у прибиральниці супермаркетів та торгових центрів заробітна плата за просту некваліфіковану працю становить 10000 грн. за 15 змін, а у слюсаря з ремонту рухомого складу 5-го розряду – 9563 грн., колійника – 11345 грн. Тому це питання потребує нагального вирішення.

АТ «Укрзалізниця» розробило стратегію розвитку залізничного транспорту, проте стратегії щодо зростання заробітної плати та забезпечення залізничників та їхніх сімей гідним рівнем життя до цього часу не має. На різних рівнях нам пояснюють, що питома вага оплати праці у витратах залізничного транспорту сягає 46% і що це ненормально. Тоді, шановні економісти, дайте працівникам відповідь на питання: «Чому при такому відсотку витрат на оплату праці середня заробітна плата у працівників дуже незначна? Можливо, є проблеми із безпосередньо фінансовим планом і його складанням. Оскільки цифри, які там закладені, розходяться з реальними не тільки у розмірах заробітної плати, а й у забезпеченні матеріалами, інструментом, запасними частинами і т. ін. Складається враження, що витратна частина значно зменшена, ніж реально необхідна, а тому і відсотки отримано високі, а насправді – заробітна плата залізничників залишається дуже низькою і за рівнем зарплат залізничний транспорт перебуває на 13-му місці серед галузей економіки України.

Питання оплати праці працівників залізничного транспорту невідкладне і його необхідно вирішувати негайно, не зволікаючи, бо через нетривалий час залізничний транспорт може залишитись тільки грудою металу. І не буде вже кому працювати і «вдихати життя» у зношений рухомий склад, щоб забезпечити його роботу.

Сьогодні трудові колективи налаштовані дуже рішуче і не бажають миритись зі своїм жебрацьким становищем. Прикладом цьому є проведений 14 травня 2019 р. мітинг протесту профспілки під стінами Кабінету Міністрів України, а також вимоги профспілки до Кабінету Міністрів України та керівництва АТ «Українська залізниця», які у свою чергу пообіцяли працівникам вивчити і вирішити порушені ними питання та врахувати їх при складанні планів на 2020 рік.

Враховуючи викладене, профспілка залізничників і транспортних будівельників України від імені трьохсоттисячного колективу своїх членських організацій вимагає у консолідованому фінансовому плані АТ «Укрзалізниця» на 2020 рік передбачити кошти для зростання заробітної плати залізничників не менше ніж на 25% за рахунок зростання тарифних ставок і посадових окладів, як передбачено пунктом 3.2.2 Галузевої угоди між АТ «Укрзалізниця» та профспілками, та визначити 100% фінансування норм Галузевої угоди та колективних договорів.a
 
 

Зворотній зв'язок

Питання-Відповідь 
   Форум профспілки  

Опитування

Який розділ вас цікавить?

Лічильник



Головна Контакти Пошук

Фотогалерея


Пресконференція в Укрінформі 30.10.2019

Електронний профспілковий квиток

VISA_profkvytok.jpg
  

Zalp.org.ua  : 
Контакти:
03049 м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 15 А
тел. (044) 465-00-80; тел/факс(044) 465-00-78