Профспілка залізничників і транспортних будівельників України

23 січня профспілка залізничників і транспортних будівельників відзначила 29-ту річницю створення у незалежній Україні. Нарешті владні структури дослухалися до вимог профспілки – у Держбюджеті на 2021 рік вперше передбачено державні кошти на розвиток «Укрзалізниці». На сайті Кабміну триває голосування за петицію про надання права представнику трудового колективу брати участь в управлінні АТ «Українська залізниця»

   

banner_zalp_111.gif

 

 

Новини

Профспілка вимагає переглянути розмір чистого прибутку, запланованого у проєкті фінплану на 2021 рік для АТ «Укрзалізниця»

| Надрукувати |
19:02:2021 г.
За дорученням президії Ради профспілки та учасників акції протесту, що відбулася 17 лютого в урядовому кварталі, Голова профспілки залізничників і транспортних будівельників України Вадим Бубняк звернувся з офіційними листами до Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, Голови Наглядової ради Товариства Шевкі Аджунера та очільника АТ «Укрзалізниця» Володимира Жмака з приводу запланованого у проєкті фінансового плану «Укрзалізниці» на 2021 рік отримання чистого прибутку у розмірі 3,5 млрд грн., що розглядається наразі у центральних органах виконавчої влади.
 
У зверненнях наголошено, що планування чистого прибутку у таких розмірах є недопустимим і не обґрунтовано завищеним, оскільки весь рухомий склад та інфраструктура залізничного транспорту перебувають у критичному стані. Цього неможливо досягти без порушень технології роботи, що постійно відбувається у підрозділах з причин відсутності матеріалів, запасних частин, своєчасних ремонтів як рухомого складу, так і обладнання, а також без ущемлення прав залізничників на гідну оплату праці, невиконання умов Галузевої угоди. 
Так, у проєкті фінплану підвищення заробітної плати передбачено на рівні 8%, у той час як в державному бюджеті таке зростання передбачено на рівні 12,1%.  Подібне відбувається вже кілька років поспіль, коли у фінансових планах «Укрзалізниці» закладаються темпи зростання зарплати у розмірах значно нижчих, ніж це передбачено на державному рівні. І це при тому, що в 2020 році заробітна плата залізничників  знизилась майже на 5% від рівня, досягнутого у 2019 році (на 583 грн.). Тож у той час, коли у галузях економіки відбулось зростання заробітної плати на 10,4% та промисловості – на 8,2%, на транспорті цей показник становить 2,1%, тобто працівники залізничного транспорту в оплати праці перемістилися на 16-те місце.
 
Зазначене свідчить про вкрай низьку конкурентоспроможність зарплат робітників залізничних професій на ринку праці в Україні, адже зарплата кваліфікованих працівників – від 8 до 10 тис. грн.
 
Невиважена і непродумана економічна стратегія призводить до дестабілізації ситуації у трудових колективах, підвищує градус  протестних настроїв. Прикрий факт: сьогодні, коли держава збільшує соціальні стандарти, мінімальну зарплату, АТ «Укрзалізниця» навпаки – зменшує заробітну плату своїх працівників, обмежує отримання виплат, передбачених законодавством, Галузевою угодою та колективними договорами, – оскільки цього не передбачається у фінпланах (!).
 
Профспілка вимагає переглянути розмір чистого прибутку, запланованого у проєкті фінансового плану на 2021 рік для АТ «Укрзалізниця», за рахунок збільшення витратної частини, зокрема збільшення витрат на підвищення тарифних ставок і посадових окладів працівників на 25%, як це встановлено Галузевою угодою, та виконати у повному обсязі зобов’язання за колективними договорами, наголошено в офіційних листах Ради профспілки. 

 
 

Зворотній зв'язок

Питання-Відповідь 
   Форум профспілки  

Опитування

Який розділ вас цікавить?

Лічильник



Головна Контакти Пошук

Фотогалерея


Розширене засідання професійної секції працівників вагонного господарства (15.07.2020)

Електронний профспілковий квиток

 

VISA_profkvytok.jpg

 

banner_vuso.jpg 

Zalp.org.ua  : 
Контакти:
03049 м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 15 А
тел. (044) 465-00-80; тел/факс(044) 465-00-78