![]()
Новини
|
|
Профспілка вимагає переглянути розмір чистого прибутку, запланованого у проєкті фінплану на 2021 рік для АТ «Укрзалізниця» |
|
19:02:2021 г. | |
За дорученням президії Ради профспілки та учасників акції протесту, що відбулася 17 лютого в урядовому кварталі, Голова профспілки залізничників і транспортних будівельників України Вадим Бубняк звернувся з офіційними листами до Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, Голови Наглядової ради Товариства Шевкі Аджунера та очільника АТ «Укрзалізниця» Володимира Жмака з приводу запланованого у проєкті фінансового плану «Укрзалізниці» на 2021 рік отримання чистого прибутку у розмірі 3,5 млрд грн., що розглядається наразі у центральних органах виконавчої влади.
У зверненнях наголошено, що планування чистого прибутку у таких розмірах є недопустимим і не обґрунтовано завищеним, оскільки весь рухомий склад та інфраструктура залізничного транспорту перебувають у критичному стані. Цього неможливо досягти без порушень технології роботи, що постійно відбувається у підрозділах з причин відсутності матеріалів, запасних частин, своєчасних ремонтів як рухомого складу, так і обладнання, а також без ущемлення прав залізничників на гідну оплату праці, невиконання умов Галузевої угоди.
Так, у проєкті фінплану підвищення заробітної плати передбачено на рівні 8%, у той час як в державному бюджеті таке зростання передбачено на рівні 12,1%. Подібне відбувається вже кілька років поспіль, коли у фінансових планах «Укрзалізниці» закладаються темпи зростання зарплати у розмірах значно нижчих, ніж це передбачено на державному рівні. І це при тому, що в 2020 році заробітна плата залізничників знизилась майже на 5% від рівня, досягнутого у 2019 році (на 583 грн.). Тож у той час, коли у галузях економіки відбулось зростання заробітної плати на 10,4% та промисловості – на 8,2%, на транспорті цей показник становить 2,1%, тобто працівники залізничного транспорту в оплати праці перемістилися на 16-те місце.
Зазначене свідчить про вкрай низьку конкурентоспроможність зарплат робітників залізничних професій на ринку праці в Україні, адже зарплата кваліфікованих працівників – від 8 до 10 тис. грн.
Невиважена і непродумана економічна стратегія призводить до дестабілізації ситуації у трудових колективах, підвищує градус протестних настроїв. Прикрий факт: сьогодні, коли держава збільшує соціальні стандарти, мінімальну зарплату, АТ «Укрзалізниця» навпаки – зменшує заробітну плату своїх працівників, обмежує отримання виплат, передбачених законодавством, Галузевою угодою та колективними договорами, – оскільки цього не передбачається у фінпланах (!).
Профспілка вимагає переглянути розмір чистого прибутку, запланованого у проєкті фінансового плану на 2021 рік для АТ «Укрзалізниця», за рахунок збільшення витратної частини, зокрема збільшення витрат на підвищення тарифних ставок і посадових окладів працівників на 25%, як це встановлено Галузевою угодою, та виконати у повному обсязі зобов’язання за колективними договорами, наголошено в офіційних листах Ради профспілки.
|