Морози наближаються, або Ще раз… про спецодяг і взуття |
Цього літа більшість структурних підрозділів виявилися не готовими до роботи у надзвичайно спекотних умовах. А якщо і зима виявиться надто холодною?! Адже на носі – морози, і знову постає питання: чи зустрінуть їх залізниці підготовленими?
На Донецьку і Південну магістралі цей вид зимового спецвзуття централізовано взагалі не постачався. І якщо Донецька залізниця на 27 % забезпечила працівників утепленими чоботами самотужки, то на складах Південної цього спецвзуття не знайти.
Не виконано і плани постачання кирзових чобіт: на 55 % забезпечено ними Одеську залізницю, на 56 % – Львівську, на 62 % – Придніпровську. Кращою є справа зі шкіряними черевиками, проте і ними на 100 % забезпечено лише працівників Південно-Західної. Загалом же спецвзуттям залізниці забезпечено лише на 69 % від річного плану централізованого постачання. Частково спецвзуття залізниці придбавають самостійно, проте і з цими цифрами забезпечення не перевищує 71 %. Не все гаразд і зі спецодягом: на 73 % виконано план централізованого постачання, і лише на 69 % залізниці забезпечили себе самостійно. Постійною є проблема наявності на складах комбінованих рукавиць: централізовано їх придбано для Південної залізниці — 52 % плану, для Південно-Західної – 61 %, 65 % і 66 % – відповідно для Придніпровської та Донецької, Одеську забезпечено на 72 %. Технічні інспектори праці Ради профспілки на залізницях постійно звертають увагу адміністрації на стан забезпечення працівників сигнальними жилетами, звичайними та зі світловідбиваючими смугами: це – одна з тих «дрібничок», від яких залежить життя людей, особливо тих, які працюють на колії. Частково деякі залізниці взяли на себе придбання цих найменувань і свій план виконали стовідсотково. А от централізоване постачання знову відстає: якщо звичайними сигнальними жилетами Придніпровську залізницю забезпечено на 140 %, Південно-Західну – на 100 %, то Донецьку – лише на 67 %. Жилетів зі світловідбиваючими смугами на залізниці поставлено лише 79 %. Частину інших найменувань спецодягу залізниці теж придбавають самостійно. І тут варто відзначити, що готуючись до холодів, на магістралях частково подбали про теплий спецодяг для працівників: костюмами «Зима» повністю забезпечилися усі залізниці, крім Придніпровської, якій залишається надолужити 25 % до плану. А от із ватяними рукавицями картина вже не така райдужна: загалом залізниці придбали лише 40 % цієї продукції, особливо від морозів можуть постраждати працівники Південної і Львівської залізниць: тут не придбано жодної пари. Лише три магістралі – Південна, Південно-Західна й Одеська придбали для працівників шапки-ушанки, Донецька виконала план лише на 40 %, Львівська і Придніпровська з їх придбанням поки що зволікають... Без ватяних курток і штанів можуть зустріти морози деякі працівники Південно-Західної залізниці: перших придбано лише 44 % від плану, других – 46 %. Із теплими штанами проблеми також на Південній – план виконано на 51 %, а з куртками – на Львівській — 69 %. Певні труднощі є і з придбанням залізницями костюмів «Енергетик», яких із початку року не придбано взагалі Південною, Південно-Західною і Львівською (загалом забезпечено лише 53 % потреб залізниць), «Гудок» (75 %) і «Колійник» (78 %). Керівництву Укрзалізниці і залізниць варто пам’ятати, що за цими цифрами – не лише комфорт працівників, але й їхня безпека на робочих місцях, яку ставить під загрозу будь-яке зволікання із своєчасним придбанням спецодягу і спецвзуття. Тому Рада профспілки вкотре звертає увагу адміністрації на нагальність проблеми, а профорганам усіх рівнів нагадуємо про необхідність відповідного, а головне – ефективного контролю.
Володимир ДОРОШЕНКО, головний технічний інспектор праці Ради профспілки
|