Профспілка залізничників і транспортних будівельників України

Концепція цільової Програми забезпечення працівників і пенсіонерів залізничного транспорту житлом до 2020 року

| Надрукувати |
28:09:2010 г.

Завантажити Концепцію та Спільну постанову pdf  

Завантажити Концепцію та Спільну постанову word  

    Концепція цільової Програми є одним із дійових механізмів у вирішенні питань соціальної політики та закріпленню висококваліфікованих кадрів на виробництві. ЇЇ реалізація сприятиме покращенню життя працівників галузі, підвищенню ефективності діяльності залізничного транспорту.

 

Ця Концепція спрямована на реалізацію Конституції України, чинного законодавства та Галузевої угоди в частині забезпечення працівників і пенсіонерів галузі житлом за санітарно-гігієнічними умовами не нижчими, ніж встановлено державними будівельними нормами.

Необхідність визначення основних напрямків діяльності щодо забезпечення працівників і пенсіонерів житлом зумовлюється реальними соціально-економічними процесами, які проходять в Україні і, зокрема, практично повним припиненням залізницями (підприємствами) будівництва житла для працівників і пенсіонерів, хоча станом на 1 січня 2009 року на квартирному обліку залізниць та підприємств залізничного транспорту, що підпорядковані Укрзалізниці, перебуває 18621 чол., у тому числі 3862 чол. (20,7%) відносяться до категорій позачерговиків та першочерговиків. Із загальної чисельності черговиків 3194 чол. (17,2%) складають пенсіонери.

Загострення у останні роки проблеми забезпечення житлом залізничників і пенсіонерів зумовлене тим, що:

- залізниці (підприємства) практично призупинили фінансування будівництва житла;

- комерційні житлові кредити внаслідок їх високої вартості недоступні для працівників і пенсіонерів галузі;

- в галузі відсутній механізм залучення коштів працівників та пенсіонерів на дольове фінансування будівництва житла, надання цільових житлових субсидій тощо.

Проведений у ІV кварталі 2008 року моніторинг черги квартирного обліку залізниць і підприємств залізничного транспорту показав, що понад 79,1% опитуваних бажають отримати квартиру у місті і виключно за кошти залізниці (підприємства). Вважають за можливе купівлю житла за рахунок безвідсоткової позики 11,5% і за програмою 50×50 – 7,6% опитуваних, проте майже усі вони не мають можливості здійснювати виплату банківського іпотечного кредиту, безвідсоткової позики та 50% вартості житла за рахунок власних коштів.

Форми підтримки працівників і пенсіонерів галузі, які потребують поліпшення житлових умов, можуть передбачати такі варіанти:

-       надання безпроцентної позики для індивідуального, кооперативного житлового будівництва відповідно до Положення про порядок видачі та погашення безвідсоткової цільової позики;

-       компенсація передбачених фінансовим планом витрат на виплату нарахованих відсотків та суми кредиту по іпотечних кредитах (позиках), отриманих працівниками або пенсіонерами для придбання (будівництва) житла у власність, а також при купівлі житлових приміщень в кредит з розстрочкою платежу і заставою нерухомості (іпотекою).

-       будівництво житла за рахунок власних коштів залізниць (підприємств) Укрзалізниці, передбачених фінансовим планом, затвердженим в установленому порядку, з якого 50% розподіляється між залізничниками-черговиками безкоштовно, а решта 50% - продається за ринковими цінами. Таким чином відбувається накопичення коштів для будівництва наступного будинку. При цьому залізниці (підприємства) створюють "стартовий" капітал для будівництва перших будинків;

-       будівництво залізницями (підприємства) житло за рахунок власних коштів або із залученням кредитів комерційних банків. Побудоване житло передається працівнику на умовах двостороннього договору, в якому 100% вартості житла (а у разі залучення кредиту – і відсотків по кредиту) сплачує залізниця (підприємство), при цьому, 50% вартості житла та відсотків по кредиту, як безвідсоткову цільову позику протягом 10-20 років виплачує залізниці (підприємству) працівник, який отримав житло.

-       будівництво житла за рахунок коштів залізниць (підприємств) для тимчасового проживання;

-       фінансування будівництва житла через відповідні фонди та інститути спільного інвестування, недержавні пенсійні фонди та інші механізми, визначені законодавством.

Інші форми з урахуванням фінансових можливостей залізниць (підприємств) та особливостей регіону проживання працівників в рамках чинного законодавства, у тому числі переобладнання виробничих об'єктів та завершення будівництва об’єктів незавершеного будівництва.

Для впровадження зазначених форм надання підтримки працівникам і пенсіонерам, які потребують поліпшення житлових умов, Укрзалізницею за погодженням з Радою профспілки затверджується відповідні програми, якими визначаються умови та обсяги надання фінансової підтримки у будівництві (придбанні) житла та кошти, які виділяються на ці цілі. Фінансування реалізації програм здійснюється в установленому порядку за рахунок джерел, передбачених Концепцією та інших джерел, не заборонених законодавством.

 

 

(Завантажити Концепцію та Спільну постанову pdf)

(Завантажити Концепцію та Спільну постанову word)

Останє оновлення ( 22:10:2010 г. )
 

Зворотній зв'язок

Питання-Відповідь 
   Форум профспілки  

Опитування

Який розділ вас цікавить?

Лічильник



Головна Контакти Пошук

Фотогалерея


XI Спартакіада залізничників 3-5.08.2018

Електронний профспілковий квиток

VISA_profkvytok.jpg
  

Zalp.org.ua  :Головна >> Напрямки діяльності >> Соціальний захист >> Забезпечення житлом >> Концепція цільової Програми забезпечення працівників і пенсіонерів залізничного транспорту житлом до 2020 року
Контакти:
03049 м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 15 А
тел. (044) 465-00-80; тел/факс(044) 465-00-78