Профспілка залізничників і транспортних будівельників України

Неприйнятні зміни

На засідання професійної секції працівників пасажирської служби дорпрофсожу Південної залізниці 8 лютого 2011 року голови профкомів вагонних дільниць залізниці прийшли підготовленими: розглядався проект наказу Укрзалізниці "Про вдосконалення та оптимізацію діяльності пасажирського господарства", який передбачає кардинальні зміни в організації праці поїзних бригад пасажирського господарства.

Зокрема, Головне пасажирське управління Укрзалізниці пропонує скасувати посаду „Начальник пасажирського поїзда” та ввести замість неї посаду "Провідник пасажирського вагона (старший)", а також змінити норми обслуговування штабного вагона.

Висновки професійної секції дорпрофсожу однозначні: застосування у виробничих умовах зазначеного проекту Укрзалізниці неможливе! Адже воно порушуватиме діючу технологію, безпеку руху, норми з охорони й організації праці, галузеві нормативні акти тощо.

Зрозуміло, що профспілка не може погодити такий наказ. Обґрунтовуючи цей висновок, профсекція навела конкретні підстави.

Так, у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій...  перераховано кваліфікаційні вимоги до професії "начальник поїзда (пасажирського)". Це працівник з вищою освітою, який несе повну відповідальність за безпеку руху, охорону праці, пожежну й електробезпеку, технічний та санітарний стан поїзда, трудову дисципліну в підпорядкованому підрозділі. Діє низка відомчих нормативно-правових актів, які встановлюють права, обов'язки, відповідальність начальників пасажирських поїздів, порядок їхніх дій у певних ситуаціях: Інструкція начальнику пасажирського поїзда № 0003, Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, Правила технічної експлуатації залізниць України, Інструкція електромеханіку пасажирського потяга ЦЛ № 0042, Інструкція провіднику пасажирських вагонів ЦЛ 0038 тощо.

Нормативне регулювання прав, обов’язків, відповідальності старшого провідника пасажирських вагонів відсутнє. Провідник пасажирського вагонуа – це професія, для отримання якої достатньо повної загальної середньої освіти, навчання в ПТУ або технічній школі. Зокрема, згідно з вимогами електробезпеки, провідник пасажирських вагонів має 111 групу електробезпеки і не може, в разі відсутності поїзного електромеханіка, підключати і відключати електроопалення від електровоза.

Профсекція дорпрофсожу висловила низку заперечень і до інформації, викладеної у листі начальника Головного управління О.Іванька про зміну нормативів обслуговування штабного вагона незалежно від пори року та часу прямування – два провідники на вагон, з них один – старший, який і буде виконувати обов’язки начальника поїзда. Члени профсекції зазначили, що неможливо організувати роботу провідників штабного вагона, а також фактичне виконання обов’язків начальника поїзда старшим провідником без порушення режиму праці та відпочинку. Так, наприклад, під час чергування старшого провідника і відповідно, відпочинку, провідника штабного вагона, старший провідник не зможе здійснювати обхід потягу, брати участь у вирішенні конфліктних ситуацій, ревізії складу поїзда спільно із контролюючими органами, оскільки залишатиме вагон без нагляду, а згідно з п. 8.2.3 Інструкції провіднику пасажирських вагонів за такі дії передбачено дисциплінарну відповідальність. З іншого боку, старший провідник під час виконання обов’язків начальника поїзда не може вимагати від штабного провідника здійснювати нагляд за вагоном, оскільки це призведе до виникнення понаднормованих годин роботи та порушень режиму праці та відпочинку у рейсі.

Враховуючи, що на старшого провідника вагона буде покладено всі обов'язки начальника поїзду в частині складання звітів, заповнення поїзної документації, приймання виручки, то виникає питання: скільки робочого часу потрібно людині на виконання основної роботи і дуже відповідальної додаткової?
Не згодна профсекція й із запропонованою диференційованою доплатою старшим провідникам за керівництво поїзною бригадою у залежності від її чисельності, бо це призведе до однакової оплати за керівництво бригадою поїздів приміського сполучення та причіпних груп вагонів.

Члени профсекції звертають увагу на те, що скасування посади начальника пасажирського поїзда та введення замість неї посади старшого провідника пасажирського вагона призведе до негативних наслідків щодо збереження рухомого складу та знімного інвентарю, оскільки зі старшим провідником можливо укласти лише договір про індивідуальну матеріальну відповідальність, і відповідати він буде лише за ввірений йому штабний вагон.

Профсекція також підкреслює, що набрання чинності наказом "Про вдосконалення та оптимізацію діяльності пасажирського господарства" призведе до значного вивільнення працівників у пасажирському господарстві, суттєвого погіршення їхніх умов праці та зниження якості обслуговування пасажирів.

На думку членів секції, наслідки введення наказу матимуть негативний іміджевий ефект для Укрзалізниці, оскільки зовнішній вигляд старшого провідника, який, наприклад, в зимовий період здійснює опалення вагона, суттєво відрізняється від вигляду начальника поїзда, що не зайнятий на таких роботах тощо. Адже сьогодні, напередодні Євро-2012, повинна проводитись особливо активна робота з поліпшення культури і якості обслуговування пасажирів, підвищення іміджу Укрзалізниці, а не навпаки.

Пропозиції професійної секції працівників пасажирської служби дорпрофсожу Південної магістралі надіслано до Ради профспілки, яка розгляне вказане питання на засіданні президії Ради 17 лютого 2011 року.

ПРЕС-ЦЕНТР дорпрофсожу Південної залізниці
 
 

Зворотній зв'язок


   Форум профспілки  
 
 

Опитування

Який розділ вас цікавить?

Лічильник



Головна Контакти Пошук

Фотогалерея


Розширене засідання професійної секції працівників вагонного господарства (15.07.2020)

Електронний профспілковий квиток

 

VISA_profkvytok.jpg

 

banner_vuso.jpg 

Zalp.org.ua  :Головна >> Напрямки діяльності >> Інформаційна діяльність >> Новини профорганізацій >> Неприйнятні зміни
Контакти:
03049 м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 15 А
тел/факс(044) 465-00-79