27 серпня п. р. підбито підсумки виконання за минулий рік зобов’язань колективного договору Придніпровської залізниці, укладеного на конференції трудового колективу ще у 2015 р.

Колективний договір – це документ, який передбачає значні фінансові витрати, що спрямовуються на вирішення актуальних питань соціального захисту як працюючих, так і пенсіонерів-залізничників. Але щорічна пролонгація дії колективного договору не передбачає його додаткового фінансового захисту з боку Товариства, тому соціальний захист залізничників залишився на рівні 2015 р. 

Заслухавши та обговоривши доповіді директора регіональної філії Олександра МОМОТА та голови Дорожної профспілкової організації Придніпровської залізниці Андрія ЛЕЙКА про виконання зобов’язань колективного договору Придніпровської залізниці за 2023 рік, та заслухавши виступи доповідачів від трудових колективів з Дніпровського, Криворізького та Запорізького регіонів, дорожня конференція трудового колективу зауважує, що зобов’язання колективного договору залізниці за 2023 р. виконувалися відповідно до вимог нормативних документів та локальних актів АТ «Укрзалізниця», з урахуванням дії правового режиму воєнного стану, оголошеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 (зі змінами). 

Підбиваючи підсумки виконання зобов’язань колективного договору Придніпровської залізниці за 2023 р., зазначено, що в тих реаліях, в яких ми проживали черговий «страшний» рік, було пройдено важкий шлях поневірянь як у виробничих процесах, так і в соціальних питаннях.

Протягом 2023 р. Укрзалізниця й надалі продовжує процес реформування, реорганізації та зміни підпорядкування в регіональній філії. Звісно не з усім профспілка погоджується, а тим паче з проведенням «реформ» у період воєнного стану в Україні, але наше основне завдання у тому, щоб під час усіх цих перетворень зберегти трудовий колектив, а також соціальний пакет, передбачений колективним договором.

Впродовж багатьох років, нам вдалося накопичити всі ті гарантії та пільги, які зараз прописані у колективному договорі Придніпровської залізниці. Але, на жаль, більша їх частина не виконується.

Попри призупинені роботодавцем відповідно до Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022, № 2136-ІХ соціальні виплати, передбачені Галузевою угодою та колективними договорами, профспілка постійно перебуває в переговорному процесі з Укрзалізницею щодо їх відновлення.

З початку повномасштабного російського вторгнення в результаті спільної роботи між адміністрацією та профспілкою – 945 млн грн спрямовано на виконання умов колдоговору, що на 13,9% більше обсягу 2022 року.

Середньооблікова чисельність працюючих – 18 421 особа, що менше планової на 300 осіб (–1,6%). Середньомісячна заробітна плата становила 16 575,4 грн та перевищила план на 1 764,9 грн (+11,9%).

На комплексні заходи з охорони праці у 2023 р. направлено 72 727 тис. грн., що становить 2,0% від фонду оплати праці за попередній рік, при плані 62 665 тис. грн, виконання дорівнює 116,05%.  

Висловлені делегатами критичні зауваження щодо неповного виконання зобов’язань по колективному договору взяті до уваги та вказано керівництву регіональної філії на вжиття усіх необхідних заходів для забезпечення виконання зобов’язань колективного договору у 2024 році в повному обсязі.

Тож працюймо далі заради Перемоги!