У листi, зокрема, зазначено, що повернення з 2009 року до централізованого постачання погіршило стан забезпечення працівників окремими видами спецвзуття та інших ЗІЗ через несвоєчасне їх надходження на залізниці. Йдеться, в першу чергу, про шкіряні, кирзові та утеплені черевики, комбіновані рукавиці, жилети – сигнальні та сигнальні зі світловідбивальними смугами.
Так, за оперативними даними залізниць, станом на 25 травня п. р., всупереч централізованим планам поставок ДП «Укрзалізничпостач», з початку року Донецька взагалі не отримувала сигнальних жилетів, кирзових і утеплених чобіт, Південна – кирзових чобіт, Придніпровська – сигнальних жилетів. Шкіряними черевиками Південно-Західна забезпечена лише на 5 % до плану, Південна – на 8,2 %, Донецька – на 11,5 %, Львівська – на 13,5 %. Схожа ситуація склалася на залізницях із постачанням інших позицій ЗІЗ.
Другий рік поспіль постачальники не виконують договірних зобов’язань щодо своєчасних і в повному обсязі планів поставок спецвзуття та інших ЗІЗ. Головним управлінням матеріально-технічних ресурсів і координації закупівель Укрзалізниці та Державним підприємством «Укрзалізничпостач» не в повній мірі здійснюються координаційні та постачальницькі функції з централізованого забезпечення працівників ЗІЗ.
Стан, що склався на залізницях та в їх структурних підрозділах щодо централізованого забезпечення працівників ЗІЗ згідно із законодавчими і нормативно-правовими актами з охорони праці, безпеки руху, в тому числі з виконання зобов’язань, передбачених Галузевою угодою та колективними договорами залізниць, викликає численні скарги працівників і підвищує ймовірність їх травмування.
Рада профспілки наполегливо пропонує керівництву Укрзалізниці передати функції придбання, комплектування, видачі та утримання ЗІЗ безпосередньо на залізниці і терміново вжити невідкладних заходів щодо своєчасного забезпечення працівників галузі спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту.
Відділ інформації Ради профспілки