Голова Комітету Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова зауважила, що втрата працівниками працездатності (профпридатності) до набуття права на пенсію за віком має бути компенсована пенсійними виплатами, але не коштом бюджету (ПФУ), а за рахунок суб’єктів господарювання, які отримували економічну вигоду впродовж періоду трудової діяльності їхніх працівників, які належать до вказаних категорій: «За найкращою європейською практикою роботодавець створює в себе т. зв. фондовані фонди або користується недержавними пенсійними фондами, у тому числі і фондує (збирає) додаткові кошти, які йдуть на компенсацію, яку роботодавець сплачує за використання найманої праці, у нашому випадку працівників залізничної галузі. Тому роль профспілки тут дуже велика».
Законопроєктом передбачено вирішення проблеми виплати пенсій за вислугу років шляхом запровадження суб’єктами господарювання програм пенсійного забезпечення для відповідних категорій працівників з використанням механізмів галузевих угод (колдоговорів) та існуючої системи недержавного пенсійного забезпечення (третій рівень). Програми пенсійного забезпечення здійснюються недержавними пенсійними фондами (НПФ) відповідно до Закону «Про недержавне пенсійне забезпечення» та є обов’язковими для роботодавців, які використовують найману працю осіб, виконуючих роботи на посадах, що надають їм право дострокового виходу на пенсію за вислугу років.
На думку експерта з пенсійних систем Олександра Ткача, реалізація законопроєкту № 2617 стане драйвером розвитку системи недержавного пенсійного забезпечення за рахунок впровадження корпоративних (галузевих) пенсійних програм на основі соціального партнерства, які охоплюватимуть значну кількість працівників. Запропонована модель формування пенсійних накопичень може стати «локомотивом» пенсійної реформи, дозволить якісно відпрацювати технології другого рівня пенсійної системи та сприятиме розбудові його інфраструктури.
За словами голови підкомітету Верховної Ради з питань залізничного транспорту Олександра Скічка, тема пенсійної реформи є надзвичайно важливою для України: «Сьогодні ми маємо створювати такі умови, за яких робітник залишиться тут, а не поїде працювати до інших країн. Для цього у нього мають бути мотиви, стимули і конкурентні переваги. Зрозуміло, що при цьому питання забезпечення гідних умов праці та її оплати дуже важливі. Тому законопроєкт № 2617 – це початок шляху з повернення пільгових пенсій, де залізничники стануть першопроходцями».
Тож, якщо депутати підтримають зазначений законопроєкт, право на пенсію за вислугу років можуть знову отримати окремі категорії залізничників, а також водії вантажних автомобілів, які працюють на шахтах, працівники портів і флоту, геологорозвідувальних експедицій, лісгоспів, а в перспективі й інші особи, позбавлені цього права (вчителі, лікарі тощо).