Заступник міністра інфраструктури Микола Снітко та в. о. Голови правління ПАТ «Українська залізниця» Олександр Завгородній навели вагому аргументацію щодо необхідності підвищення тарифів.
Крім того, Голова профспілки залізничників і транспортних будівельників України Вадим Бубняк як приклад проблем, що існують в галузі, навів звернення трудового колективу моторвагонного депо Здолбунів регіональної філії «Львівська залізниця» акціонерного товариства до Кабміну, Мінінфраструктури, ПАТ «Укрзалізниця» та Ради профспілки з приводу критичної ситуації в господарстві приміських пасажирських перевезень. Технічний стан електро- та дизель-поїздів не може гарантувати безпеку руху та пасажирів, йдеться у зверненні, тому залізничники вимагають негайно прийняти адекватні рішення щодо відновлення зношеного рухомого складу. До речі, не краща ситуація й в інших структурних підрозділах регіональних філій ПАТ. Адже протягом усього часу з моменту свого створення Укрзалізниця не отримувала ніяких державних субсидій на сталий розвиток залізничного транспорту, зокрема, ані на відновлення вкрай зношеного пасажирського, ані вантажного рухомого складу. Слід зазначити, що про надання державної підтримки згідно із Законом «Про залізничний транспорт» профспілка неодноразово зверталася до владних структур.
Тож, наголосивши, що категорично виступає проти пункту проекту резолюції щодо запровадження мораторію на підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення на 2016 рік, Голова профспілки залізничників і транспортних будівельників України Вадим Бубняк водночас привернув увагу всіх учасників громадських слухань на ті негативні тенденції, що спостерігаються останнім часом із вирішення соціально-економічних проблем на залізничному транспорті. Зокрема, це стосується відставання темпів зростання заробітної плати залізничників від працівників інших галузей економіки України, гарантії безпеки роботи працівників, які внаслідок скрутної фінансової ситуації в галузі все частіше недоотримають якісні спецодяг і спецвзуття, інші ЗІС, вимушені на власні кошти купувати окремі засоби індивідуального захисту або, навіть, необхідні для виконання своїх виробничих обов’язків деякі запчастини і матеріали.
Ухвалення рішення про підвищення тарифів на залізничні перевезення слід відкласти до опрацювання цього питання робочою групою, створеною при Державній регуляторній службі, йдеться в проекті резолюції, прийнятій за підсумками громадських консультацій.
Має бути незалежний орган, методика, критерії. Тоді можна говорити про прозорість встановлення тарифів, заявила Голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна.
Заступник міністра інфраструктури Микола Снітко зазначив, що його відомство підтримує ініціативу зі створення робочої групи при Державній регуляторній службі, яка має ретельно проаналізувати розрахунки, надані Укрзалізницею, а також зустрічні аргументи галузевих асоціацій.
Нагадаємо, Міністерство інфраструктури оприлюднило проект наказу про підвищення з 1 березня 2016 року тарифів на вантажоперевезення на 15 %. Галузеві асоціації, що представляють гірничо-металургійної комплекс, будівельну, хімічну галузь, аграрний сектор, виступили з вимогою ввести до кінця 2016 року мораторій на підвищення тарифів. Державна регуляторна служба відмовила в погодженні зазначеного проекту наказу Мінінфраструктури.
Відділ інформації Ради профспілки