Виступаючи перед членами секцій, Голова профспілки В.Ткачов підкреслив, що голови профорганізацій мають протидіяти розповсюдженню у трудових колективах неправдивої і передчасної інформації на рівні чуток чи домислів щодо майбутніх змін у структурних підрозділах. Звісно, треба бути готовими до будь-яких можливих поворотів, брати до уваги плани керівництва, проте вживати заходів слід тоді, коли ці плани містяться у відповідному наказі чи постанові, наголосив профлідер.
Саме цим принципом керується Рада профспілки щодо вибудови майбутньої профспілкової структури. Фахівці проаналізували можливі варіанти господарської структури і запропонували відповідні зміни до структури профспілки. Проте конкретні дії буде реалізовано лише після перших кроків адміністрації, обов’язкового обговорення з профактивом і затвердження президією Ради.
Втім, окрім реформування у профспілки є й інші причини для занепокоєння. Наприклад, значний спад обсягів вантажних перевезень. У таких умовах важко домагатися задоволення вимог до Укрзалізниці, Кабінету Міністрів, проте профспілка стоїть на своєму і продовжує ведення трудового спору, мета якого – домогтися належної державної підтримки залізничного транспорту, а відтак – забезпечити добробут залізничників.
В.Ткачов розповів і про інші кроки із захисту їх інтересів: страхування від нещасних випадків і природної смерті на виробництві, недержавне пенсійне забезпечення, дисконтну програму, корпоративну профспілкову мережу мобільного зв’язку life:) тощо. Він навів переконливі аргументи щодо необхідності інформування спілчан про зазначені та інші соціальні ініціативи профспілки, й, відповідно, поліпшення комунікативних зв’язків зі спілчанами.
Голова профспілки рекомендував профпрацівникам всіляко сприяти розвитку молодіжної діяльності в первинках, адже саме ці активісти – наш профспілковий кадровий потенціал.
Докладніше про інноваційні проекти профспілки розповів провідний фахівець відділу організаційної і кадрової роботи Ради профспілки А.Єрмоленко, а головний технічний інспектор праці Ради профспілки В.Дорошенко надав детальну інформацію щодо контролю профкомів за дотриманням законодавства з питань охорони праці та про хід підготовки до роботи взимку.
Питання, що стосуються роботи окремих підгалузей, члени профсекцій аналізували із представниками відповідних головних управлінь Укрзалізниці за участі представників Ради профспілки.
Інтенсивним був діалог з начальником Головного управління вагонного господарства Укрзалізниці О.Кутішенком, у якому взяв участь Голова профспілки В.Ткачов. Цього господарства вже торкнулися організаційні зміни, адже вагонні депо діляться на ремонтні й експлуатаційні, низку з них планується передати до вагонних компаній. Тож на засіданні обговорювалися шляхи мінімізації можливих негативних наслідків цих перетворень. Не лишилися поза увагою і питання дотримання режиму праці і відпочинку, зокрема оглядачів-ремонтників вагонів у нічний час, а також умови, в яких працюють залізничники – стан міжколійного простору, освітлення, дотримання норм безпеки й охорони праці.
Члени профсекції працівників пасажирського господарства обговорювали з заступником начальника відповідного Главку А.Мельничуком роботу структурних підрозділів в умовах оптимізації структури, застосування схем аутсорсингу, стан забезпечення працівників форменим та спецодягом, у тому числі – зимовим. Розглянуто також проект трудового контракту з провідниками, який пропонує профспілка на зміну чинному.
Медичні працівники обговорювали майбутню долю і актуальні питання роботи медзакладів з начальником відповідного Главку О.Бабічем. Йшлося про необхідність збереження мережі галузевих медзакладів у структурі майбутнього акціонерного товариства. Обговорено стан забезпечення працівників медзакладів спецхарчуванням та доплатою, які вони повинні отримувати за роботу зі шкідливими речовинами та дезінфікуючими засобами: на жаль, не всюди ці норми дотримуються. Профактивісти доповіли й про ті проблеми, які не вдається вирішити на місцях, зокрема, щодо підготовки до зими, діалогу з місцевими комунальними службами тощо.
Відділ інформації Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників