У Зверненні вказано, що підпунктом 29.1 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010–2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 р., № 128/2013 передбачено формування єдиного медичного простору в країні. Реалізовуватись це має, зокрема, шляхом передачі у червні п. р. державних закладів охорони здоров’я, що належать до сфери управління Мінінфраструктури, у власність відповідних територіальних громад. Це жодним чином не узгоджувалося з трудовими колективами та відповідними профспілковими органами і не кореспондується з нормами чинних нормативних актів, у тому числі Закону України “Про залізничний транспорт” та “Основ законодавства України про охорону здоров’я”. Тому, наголошено у Зверненні, профспілка залізничників і транспортних будівельників України, яка представляє інтереси близько 500 тис. працюючих членів профспілки та 230 тис. пенсіонерів залізничного транспорту, розцінює такі дії як спробу руйнації системи охорони здоров’я залізничної галузі.
На галузеву медицину, яка діє більше століття і позитивно себе зарекомендувала, крім загальнодержавних функцій з надання медичних послуг населенню, покладено специфічні функції медичного забезпечення безпеки руху поїздів, зокрема виконання заходів щодо передрейсових оглядів локомотивних бригад, професійного відбору та постійного контролю за станом здоров’я працівників, робота яких пов’язана з безпекою руху на залізницях. Система медичних закладів Укрзалізниці забезпечує безперебійне функціонування галузі, а тому її збереження передбачено в ході реформування галузі!
У цьому важливому питанні не враховано, на жаль, досвід країн СНД. Зокрема, показовим є той факт, що в ході реформування залізничної галузі в Росії було збережено відомчі медичні заклади. Варто також звернути увагу високопосадовців і на негативний досвід Казахської залізниці, яка через вилучення зі складу залізниці відомчих медзакладів та їх подальше перепрофілювання постала перед суттєвими труднощами і була змушена згодом прийняти рішення про їх відновлення у власній системі з “нуля”!
Зважаючи на те, що наші відомчі медичні заклади, наголошується у Зверненні, виконують не лише функції забезпечення безпеки руху, але й соціальні завдання, забезпечуючи залізничників, пенсіонерів галузі та значну частину приписного населення нарівні з усіма громадянами України медичним обслуговуванням, вважаємо за доцільне збереження їх бюджетного фінансування. Упевнені, йдеться далі у Зверненні, що передача їх у власність територіальних громад негативно вплине на забезпечення безпеки руху і може призвести до непередбачених наслідків.
Не менш важливим є і соціальний аспект: при переході відомчих медичних закладів в управління територіальних громад, медичний персонал буде позбавлений певних соціальних гарантій, передбачених Галузевою угодою, яка діє на залізничному транспорті і поширюється на них. Крім цього є імовірність їх подальшої ліквідації у зв’язку з відсутністю коштів на їх утримання з бюджетів місцевих органів влади. Це неодмінно призведе до підвищення соціальної напруги й хвилі обурення не лише у трудових колективах залізниць і серед медперсоналу, але й до масових невдоволень серед населення.
У цьому ствердженні ми спираємося на попередній досвід, адже залізничники вже мають негативний результат, отриманий після передачі наших відомчих закладів – культури, спорту, дошкільних – до комунальної власності: нас вражає та обурює, що передані об’єкти використовуються не за призначенням або вже ліквідовані! Тож профспілка наполягає на конструктивному підході до вирішення важливих проблем на користь залізничного транспорту, його працівників та багаточисельного населення, яке зараз, як і сотні тисяч залізничників, ветеранів галузі, має змогу користуватися надійною медичною допомогою у наших відомчих медичних закладах, наголошено у Зверненні Ради профспілки до керівників держави, ухваленому 4 квітня 2013 року.
Відділ інформації Ради профспілки