Рішення про організацію масового профспілкового заходу зумовлено надзвичайною ситуацією на залізничному транспорті. Поряд з поточними проблемами – недоукомплектуванням штату працівників, вкрай низьким рівнем мотивації персоналу, питаннями понаднормової праці, катастрофічним станом рухомого складу, невирішенням питань щодо виплати «13-ї» зарплати та підвищення тарифних ставок і посадових окладів, невиконанням окремих норм чинних Галузевої угоди та колдоговорів – стають потужні соціальні ризики, пов’язані із прийняттям законів України, що надають можливість запуску приватизаційних і концесійних процесів. Законопроєкт «Про залізничний транспорт» також породжує небезпеку, пов’язану із можливістю відкриття ринку приватної тяги.
У колективах гостро сприймається інформація щодо можливих масових скорочень і загалом значного утиску соціально-економічних прав та інтересів спілчан, поділу АТ «Укрзалізниця» на три компанії та відчуження непрофільних активів, серед яких лікарні, оздоровниці, інші об’єкти соціальної сфери.