Лідер профспілки нагадав, що з цього приводу Рада профспілки вже зверталася до Міністерства у листопаді 2015 року і навела чіткі і зрозумілі аргументи: пороми «Герої Плевни» і «Герої Шипки» мають значний термін експлуатації, оскільки побудовані у 1978-му та 1979 роках, і перебувають практично у неробочому стані. Вони не відповідають цілій низці нових міжнародних і європейських конвенцій і нормам суднового обладнання та конструкції, а тому мають обмежений район експлуатації – прибережну лінію Чорного моря. Для модернізації та підтримання поромів у робочому стані «Укрзалізниці» потрібні значні кошти, яких сьогодні недостатньо для ремонту й оновлення власного рухомого складу, зношування якого – понад 90 %.
На жаль, зазначено у листі, керівництво Міністерства інфраструктури України не дослухалось до пропозиції профспілки і не скасувало свій наказ щодо так званої «безоплатної» передачі поромів. Як наслідок, лише за період з грудня минулого року по червень 2016-го витрати на утримання непрацюючих поромів становили майже 7,7 млн грн. Про яке «задоволення виробничих потреб залізничної галузі» можна говорити (а про це йшлось у відповіді першого заступника Міністра), коли це – прямі збитки, які несе філія «Центр транспортного сервісу «Ліски» і які були спровоковані необдуманим рішенням Міністерства?! І ці витрати з місяця у місяць лише зростатимуть.
Наразі залізничний транспорт перебуває у складному фінансово-економічному становищі. Власні основні фонди ПАТ «Укрзалізниця» потребують негайного оновлення та модернізації. Також кошти необхідні і на забезпечення гідного рівня заробітної плати залізничникам і реалізацію соціальних гарантій для працівників.
А де брати кошти на капітальний ремонт поромів? Товариство заробляє кошти за рахунок перевезень, самотужки, без державної підтримки, вкладає їх у залізничний рухомий склад та інфраструктуру. Якщо цього не робити, то не матимемо чим перевозити вантажі, а, відповідно, і доходів не буде.
Враховуючи викладене, а також фінансовий стан ПАТ «Укрзалізниця» і те, що пороми «Герої Плевни» і «Герої Шипки» потребують значних ресурсів на ремонт, профспілка наполягає на передачі їх з філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» попередньому власнику або морським компаніям, які виконують профільну роботу щодо забезпечення організації транспортно-логістичних послуг, зазначено у листі.
Відділ інформації Ради профспілки