Профспілка висунула Президенту України та Уряду 15 вимог.
Залізничники, насамперед, обурені намірами поділу АТ «Укрзалізниця» на три компанії та низьким рівнем заробітної плати, що спричинило суттєве недоукомплектування штату у зв’язку зі значним відтоком із галузі кваліфікованих робітників і фахівців. У трудових колективах загострена ситуація з приводу масових скорочень і загалом значного утиску соціально-економічних прав та інтересів працівників.
Спілчани вкрай незадоволені також тим, що не виконуються найважливіші норми Галузевої угоди; планами відчуження непрофільних активів, серед яких лікарні, оздоровниці, інші об’єкти соціальної сфери; прийняттям у «турбо-режимі» законів України, що надають можливість запуску приватизаційних і концесійних процесів та й законопроєкт «Про залізничний транспорт» породжує серйозну небезпеку тощо.
Проведено переговори профспілкової сторони із представниками Офісу Президента України, Міністерства інфраструктури, АТ «Укрзалізниця». Заступник керівника Офісу Президента Юлія Ковалів зазначила: «Ми бачимо, що залізниця і весь залізничний транспорт є одним із локомотивів для зростання економіки» та запевнила, що під час реформування компанії інтереси працівників «Укрзалізниці» обов’язково враховуватимуться під час реформування компанії, наголосивши, зокрема, на необхідності вести діалог з профспілками щодо подальшої долі конкретних об’єктів із числа непрофільних активів під час їхньої можливої приватизації.
Учасники зустрічі домовилися про включення представників профспілки залізничників і транспортних будівельників України до робочої групи, яка займається напрацюванням узгодженої версії законопроекту про залізничний транспорт України.
Перед учасниками акції протесту виступив державний секретар міністерства інфраструктури Андрій Галущак, він доповів про підсумки зустрічі в Офісі президента.
Тезисно:
«Ваша акція почута владою…
Забудьте про анонсоване скорочення 120 тис. працівників – його не буде!
«13-та» зарплата буде виплачена у грудні цього року.
…ми будемо змушені працювати, щоб знайти далі кошти для підвищення вашої заробітної плати… Ми шукаємо ресурс, один зі шляхів – скасування запровадженого минулого року земельного податку для «Укрзалізниці», а це 4,2 млрд грн. Уряд намагатиметься це зробити.
У нас є розуміння, що без діалогу із профспілками Закон про залізничний транспорт прийняти не зможемо. Ми домовилися, що створимо спільну робочу групу… Маємо знайти компроміс, будемо доопрацьовувати законопроєкти (їх наразі два) в тій частині, щоб було збережено соціальні гарантії.
Щодо структурних реформ «Укрзалізниці»: ми говоримо про створення холдингу».
Солідарну підтримку профспілці щодо вимог до Президента та Уряду України надали впливові міжнародні організації транспортників – МФТ, ЄФТ, Міжнародна конфедерація профспілок залізничників та інші громадські організації.