У листі наголошено, що з 1 січня 2019 року залізнична галузь позбавлена пільги на сплату земельного податку в розмірі 25% від нарахованого податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 Податкового кодексу України. Враховуючи, що загальна площа земельних ділянок залізничного транспорту становить 209,4 тис. га, зазначені зміни призведуть до суттєвого збільшення щорічних витрат АТ «Укрзалізниця». За прогнозними даними, скасування цієї пільги з 1.01.2019 р. призведе до збільшення сплати Товариством земельного податку порівняно з 2018 роком у 3,4 рази, тобто сплата становитиме майже 4,2 млрд грн.
Тож зазначену пропозицію внесено з метою забезпечення сталого функціонування залізничного транспорту як однієї з важливих базових галузей економіки України, діяльність якого сприяє соціальному й економічному розвитку та зміцненню обороноздатності держави, міжнародному співробітництву тощо.
З іншого боку, Рада профспілки вкрай занепокоєна, що внаслідок обмежень фінансових ресурсів «Укрзалізниці» Товариство буде не в змозі повноцінно виконувати зобов’язання за чинною Галузевою угодою, насамперед щодо підвищення рівня заробітної плати працівників.
До теми.
Слід зазначити, що навіть при дії пільги на сплату земельного податку АТ «Укрзалізниця» у 2018 році сплатила 1,2 млрд грн., що в 1,8 рази більше, ніж було заплановано. Це сталося через проведення протягом року активної роботи органами місцевого самоврядування, які відповідно до пунктів 274.1 та 274.2 статті 274 Кодексу почали збільшувати ставку податку.
Водночас згідно із підпунктом 283.1.4 пункту 283.1 статті 283 Кодексу, землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування взагалі не підлягають оподаткуванню. Тож, відповідно, створюються нерівні умови для оподаткування земель для автомобілістів і залізничників, що порушує принцип справедливості оподаткування.
Нагадаємо також, що держава не виконує своїх зобов’язань перед «Укрзалізницею» за статтею 10 Закону України «Про залізничний транспорт» і Рада профспілки неодноразово зверталася з цього приводу до владних структур. Так, приміром, це один із пунктів Вимог профспілки до Уряду, що були затверджені президією Ради профспілки 18 квітня 2019 року.
З ініціативи Ради профспілки це питання також включено у перелік пропозицій СПО всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні до проєкту Державного бюджету України на 2020 рік.
Сьогодні, 15 серпня, з приводу порушеного питання Голова профспілки залізничників і транспортних будівельників України Вадим Бубняк спрямував відповідні листи на адресу Президента України Володимира Зеленського, Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана та Парламенту.
Рада профспілки і надалі послідовно та системно здійснюватиме заходи для захисту галузі та інтересів її працівників.
Відділ інформації Ради профспілки