Статистичні дані щодо заробітної плати галузей економіки за минулий рік свідчать, що до попереднього року заробітна плата на підприємствах транспортної галузі зросла на 23,5 %, у промисловості – на 20,1 %, галузях економіки – на 20,7 %, в той же час в Укрзалізниці – лише на 10,8 %.
Не краща ситуація і в темпах зростання зарплати в попередні роки. Так, в транспортній галузі темп зростання заробітної плати 2015 року до 2009 року склав 1,93 раза, в промисловості – 2,26, в галузях економіки – 2,2 раза, а на залізничному транспорті – лише 1,86 раза.
За рік залізничні перевезення зменшились на 10 % до попереднього року, але в інших галузях падіння обсягів роботи становило значно більші відсотки. Так, наприклад, в металургійному виробництві обсяги роботи зменшились на 16,4 %, а заробітна плата зросла на 20,6 %. У виробництві хімічних речовин і хімічної продукції зниження обсягів склало 15,9 %, а заробітна плата зросла на 25,6 %. В промисловості падіння обсягів склало 13,4 %, а заробітна плата зросла на 20,1 %.
За темпами приросту заробітної плати ПАТ «Укрзалізниця» займає останнє місце серед економічно активних підприємств України, про що свідчить і розмір заробітної плати за рік – 4622 грн. в яких майже 418 грн. становить індексація згідно з законодавством. До того ж і інфляція за минулий рік склала 143,3 %, а втрату доходів працівникам компенсовано лише частково.
У грудні 2015 року було внесено зміни до Податкового кодексу України в частині зменшення відрахування єдиного соціального внеску з 37,61 % до 22 %, що дало можливість галузі зекономити майже чотири млрд грн. Президент і Прем’єр-міністр України закликали роботодавців направити ці кошти на підвищення заробітної плати працівникам.
Враховуючи, що заробітна плата працівників залізничного транспорту значно відстає від рівня галузей економіки України та з метою соціального захисту залізничників і забезпечення виконання пункту 3.2.1 Галузевої угоди, Рада профспілки пропонує частину цих коштів направити на підвищення заробітної плати працівникам ПАТ, з тим щоб забезпечити залізничникам хоча б часткову компенсацію втрачених внаслідок зростання цін доходів.
Відділ інформації Ради профспілки