В обговоренні низки питань взяли участь представники ПАТ «Укрзалізниця»: директор з інфраструктури Роман Черніцький і директор департаменту колії і споруд Юзеф Тулей.
Загалом, йшлося про три головні напрямки: реформування залізничного транспорту і колійного господарства, організація та оплата праці колійників, забезпечення працівників інструментом і матеріалами.
Як повідомив директор з інфраструктури Р.Черніцький, на колійне господарство у найближчому майбутньому чекають зміни, подібні до тих, які відбуваються в усій галузі: створення вертикальної структури, розділення ремонту й експлуатації, реструктуризація виробничих підрозділів, наприклад, об’єднання декількох дистанцій в одну тощо. Він особливо підкреслив, що це не спричинить вивільнення працівників.
Члени профсекції наголосили, що наразі оплата важкої праці колійників низька і несправедлива, тому виробничі підрозділи не можуть втримати кваліфікованих працівників, які масово звільняються. Через низькі «стартові» пропозиції з заробітної плати у дистанції колії не поспішає працевлаштовуватися молодь. Члени профсекції наполягають на тому, щоб основою заробітної плати колійників була тарифна складова, при чому вкрай необхідне її підвищення. Також для того, щоб свою мотиваційну функцію виконувала премія, вона має бути диференційована в залежності від складності обслуговування околодків, інтенсивності руху, продуктивності праці тощо, а її розмір треба підняти до 70 %.
Представники «Укрзалізниці» висловили підтримку членам профсекції у питанні необхідності підвищення заробітної плати працівникам колійного господарства і пообіцяли сприяти його позитивному вирішенню, проте зазначили, що наразі питання оплати праці знаходяться в компетенції окремого департаменту та правління ПАТ.
Втім, саме від департаменту колії і споруд надійшов до Ради профспілки розроблений ПАТ проект нового порядку застосування системи організації оплати праці працівників, зайнятих на роботах з поточного утримання колії, штучних споруд та земельного полотна, який значно знижує заробітну плату колійників, не враховує особливостей їхньої роботи, а в деяких моментах навіть суперечить чинному законодавству. Профсекція детально розглянула цей документ і запропонувала Раді профспілки направити його на доопрацювання з урахуванням пропозицій секції до департаментів «Укрзалізниці»: колії та споруд; оцінки та мотивації персоналу.
Також профсекція наполягає на відновленні в департаменті робочої групи з нормування та оплати праці та створенні відповідних комісій в службах колії регіональних філій, аби подальші рекомендації та рішення з цих питань були фаховими і кваліфікованими. Особливо це важливо зараз, коли в галузі розробляється нове Положення про оплату праці.
Потребує вирішення і питання постачання матеріалів і інструментів для виконання колійних робіт. За словами представників адміністрації, ця проблема стоїть гостро для усієї «Укрзалізниці», адже відбувається блокування сторонніми організаціями проведених тендерів. Зважаючи на критичну потребу залізниці у більшості позицій, керівництво «Укрзалізниці» звернулося до низки владних структур з проханням розібратися і вплинути на ситуацію. Водночас керівник департаменту Ю.Тулей запропонував членам секції – головам профорганізацій проконтролювати, аби до розрахункових потреб підрозділів, які формуються щороку, включалися усі необхідні позиції матеріально-технічного забезпечення.
Стурбовані члени секції і майбутньою снігоборотьбою, адже створення вертикальних філій погіршує комунікацію між підприємствами, працівники яких зазвичай у ній задіяні. Ю.Тулей запевнив, що за рішенням керівництва ПАТ на час снігоборотьби усі керівники філій перебувають в оперативному підпорядкуванні керівників регіональних філій, тому структурні зміни не стануть на заваді цій роботі.
Представники «Укрзалізниці» запевнили, що розширені відповіді профсекції буде надано Товариством після ознайомлення з протоколом секції.
На засіданні вирішено також низку організаційних питань. Зокрема, у зв’язку з виходом на пенсію її голови В.Вавричука – голови первинної профорганізації Тернопільської дистанції колії, секцію очолив голова первинки Криворізької дистанції колії Юрій Шеламков. Його заступником обрано голову профорганізації Одеської дистанції колії Степана Дробиша, а секретарем секції – голову первинки Хутір-Михайлівської дистанції колії Марину Демченко.
Завідувачі відділів Ради профспілки надали членам секції актуальну інформацію за напрямами роботи, а Голова профспілки Вадим Бубняк поінформував про головні питання, щодо яких ведуться переговори з правлінням ПАТ. Окрім роботи над колективним договором та додатками до нього, з керівництвом Товариства обговорюються виплати вкладникам Професійного пенсійного фонду «Магістраль», можливі компенсації працівникам, які змушені залишити роботу на залізниці при структурних змінах та інші проблеми.
Лідер профспілки обговорив з колегами проблеми, які виникають при організації та фінансуванні оздоровлення спілчан та членів їхніх родин. Йшлося також про ефективність комунікації зі спілчанами тощо.
Відділ інформації Ради профспілки