Так, на 5 травня за оперативними даними залізниць, Південно-Західну, Донецьку, Львівську і Придніпровську взагалі не забезпечено черевиками шкіряними, Південна має 29 % необхідної кількості, Одеська – 9 %.
Костюмами бавовняними Одеську забезпечено лише на 5 %, Донецьку – на 1,2 %, Львівська і Південно-Західна їх ще не отримали. Столична і Придніпровська магістралі не одержали також костюмів бавовняних помаранчевих, інші забезпечено мінімально: Південна – на 8 %, Одеська – 6 %, Львівська – 4 %, Донецька – 1,5 %. Не краща ситуація і з жилетами сигнальними зі світловідбивальними смугами: на Південній – 21 %, Львівській – 8 %, Придніпровській – 4 %, Одеській – 3 %, Донецькій – 0 %.
Забезпеченість рукавицями комбінованими на Південній становить 28 %, Придніпровській – 23 %, Львівській і Одеській – по 12 %, Південно-Західній – 5 %, Донецькій – 2 %.
Управлінням аналітико-цінової роботи Укрзалізниці, зазначено у листі Ради профспілки, несвоєчасно погоджуються службам матеріально-технічного забезпечення залізниць ціни на спецодяг, внаслідок чого не проводяться тендери і не укладаються договори на придбання спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту.
Так, до цього часу не погоджено ціни на деякі види ЗІЗ на Львівській, Одеській, Південній та Придніпровській. Південно-Західною залізницею торги не проведено, відсутня цінова політика у виробників.
На Придніпровській згідно з нормами безоплатної видачі працівникам спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту розрахункова потреба на 2015 рік у придбанні спецодягу та спецвзуття становить 21 168 тис. грн. за цінами 2014 року, а план матеріально-технічного постачання за кошти залізниці становить 56,2 % потреби. Якщо врахувати, що рівень цін у 2015 році на спецодяг та спецвзуття у 2 2,5 раза перевищує минулорічний, то фінансового права на придбання вистачає лише на 28 % необхідного. Загальна потреба в коштах на придбання мила в 2015 році становить 854 тис. грн., а фінансування – лише на третину загальної потреби підрозділів залізниці в цій продукції. Така сама ситуація з милом склалася і на Львівській залізниці.
Розрахункова потреба на засоби індивідуального захисту становить понад 1 млн грн., а планом передбачається лише 280 тис. грн.
Стан, що склався на залізницях та у їх структурних підрозділах щодо забезпечення працівників ЗІЗ згідно з законодавчими і нормативно-правовими актами з охорони праці, у тому числі Галузевою угодою та колдоговорами залізниць, викликає численні скарги залізничників і підвищує ймовірність травмування працівників через несвоєчасне забезпечення їх засобами індивідуального захисту.
Рада профспілки вимагає в найкоротший термін вирішити питання збільшення фінансування залізницям на придбання ЗІЗ і своєчасного забезпечення працівників галузі якісним спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту, у тому числі і за рахунок витрат на охорону праці, відповідно до статей 19 і 20 Закону України «Про охорону праці» та вжити заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у ситуації, що склалася, наголошено у листі Голови профспілки В.Бубняка.
Відділ інформації Ради профспілки