На відміну від Міністерства фінансів, яке не почуло аргументів профспілки, Мінінфраструктури загалом підтримало пропозиції делегатів З’їзду.

 

Зокрема, профільне міністерство повідомляє, що скасування залізниці пільги зі сплати земельного податку призвело до збільшення собівартості залізничних перевезень, а також створює економічно необґрунтоване заниження рентабельності діяльності залізничного транспорту та зменшення інвестиційної привабливості галузі. Також це впливає на здатність Укрзалізниці забезпечувати критично необхідні ремонтні роботи, що несе ризик погіршення експлуатаційної безпеки перевезень. Тому «Мінінфраструктури повністю підтримує питання поновлення пільгової норми для земель залізничного транспорту за рахунок встановлення мінімального податку на землю», – читаємо у листі.

 

З цього приводу Міністерство повідомило, що висловлювало підтримку стосовно низки законопроєктів, внесених до Верховної Ради народними депутатами, які передбачають поновлення пільг щодо сплати земельного податку для земель залізничного транспорту.

 

Виділення з державного бюджету коштів на 2022 рік відповідно до ст. 10 Закону «Про залізничний транспорт» потребує масштабного фінансування, зауважує Міністерство. При цьому в держбюджеті на 2022 рік передбачено понад 5 млрд грн на оновлення рухомого складу для перевезень пасажирів та модернізацію інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень.

 

З питання забезпечення компенсації Укрзалізниці з Дорожнього фонду акцизного податку, сплаченого при закупівлі дизельного палива, для потреб тягового рухомого складу, Міністерство констатує наявну ситуацію: акцизний податок включається у ціну пального, тож Товариство сплачує його у вартості пального як кінцевий споживач. Щороку ця сума становить близько 1,74 млрд грн. Ці кошти спрямовуються на фінансування видатків дорожнього фонду.

 

З метою розв’язання проблеми відшкодування збитків від перевезення пільгових категорій громадян залізничним транспортом Мінінфраструктури неодноразово зверталося до Мінсоцполітики з пропозиціями монетизації пільгового проїзду. Це, зокрема, дозволить вирішити питання розрахунків місцевих органів влади з надавачами послуг за пільгові перевезення. За інформацією Укрзалізниці, за 11 місяців 2021 року компенсовано лише 18,9 % суми наданих послуг з перевезення громадян пільгових категорій. Заборгованість становить 576,2 млн грн.

 

Також Мінінфраструктури щорічно подає Мінфіну пропозиції щодо виділення коштів держбюджету для відшкодування АТ «Укрзалізниця» заборгованості за пільгові перевезення пасажирів.

 

Варто зазначити, що до свого листа Міністерство інфраструктури додало інформацію АТ «Укрзалізниця», в якій зауважено, що порушені питання справді є актуальними для залізничників і потребують вирішення, з огляду на що Товариство повністю підтримує ініціативу профспілки.