Президія Ради профспілки постановила:
1. Зміну норми обслуговування на шляху прямування в одному напрямку більше 24 годин з 2 провідників на 1 вагон на запропоновану Укрзалізницею норму 3 провідника на 2 вагони не погоджувати, оскільки зміна норми не забезпечить дотримання вимог трудового законодавства щодо режиму праці і відпочинку провідників пасажирських вагонів. На сьогодні є дуже багато випадків, коли провідники вагонів, які їдуть в поїздах від 12 до 24 годин по нормі 3 провідника на 2 вагони, працюють по 18 годин за робочу добу, що є грубим порушенням законодавства про працю і потребує негайного усунення.
2. Для затвердження норми «Приміські поїзди» (П) 2 провідника на 2 вагони незалежно від часу знаходження на шляху прямування потребує додаткового опрацювання і вивчення. Для прийняття рішення необхідно надати графіки роботи цих поїздів.
3. По поїздах «Денний швидкісний Інтерсіті +(ІС+)», «Денний швидкісний Інтерсіті (ІС)», «Денний швидкісний Інтерсіті (ІС) (Шкода) враховуючи, що ці поїзди були запроваджені вперше на залізницях України, то для них застосовувались і діяли тимчасові місцеві норми, які розроблялись адміністрацією підприємства «Українська швидкісна компанія». Для того, щоб затвердити подані нормативи для обслуговування цих поїздів як галузеві, необхідно надати всі необхідні матеріали, визначені в наказі Укрзалізниці від 22.01.2001 р., № 36-Ц «Про впровадження Положення про організацію нормування праці на залізничному транспорті України».
4. Пункт 5 примітки до Додатку 2 погодити і пропонуємо викласти його в наступній редакції: «Час на проходження провідниками пасажирських вагонів прикордонного та митного контролю закладається у графік роботи кожному провіднику та зараховується як робочий час. У маршрутах провідника обліковується фактичний час на проходження прикордонного та митного контролю».
5. Запропонувати Головному пасажирському управлінню розглянути і включити до примітки Додатку 2 пункт 6 в наступній редакції: «У разі неможливості забезпечення належного відпочинку у пункті звороту або відсутності у вагонах електричного опалення в зимовий період встановлюється норма обслуговування 2 провідника на 1 вагон або 3 провідника на 2 вагони».
6. Звернути увагу керівництва Головного пасажирського управління, що без суттєвих змін в організації праці в пасажирському господарстві проводити перегляд нормативів обслуговування завчасно.
7. В пасажирському господарстві збільшується кількість годин роботи понад норму робочого часу, провідники пасажирських вагонів практично в усі дні відпочинку (вихідні дні) залучаються до планової роботи, чим порушуються норми Кодексу законів про працю України. На ці факти профспілка неодноразово звертала увагу керівництва Укрзалізниці і вимагає усунути існуючі порушення норм трудового законодавства.