У телеграмі, зокрема, вказано, що у зв’язку з відміною службових транспортних вимог та переходом на оплату проїзду грошовими коштами наказом Укрзалізниці від 13.12.2011 р., № 648-Ц встановлено єдину нормативну базу під час службових поїздок працівників залізничного транспорту – Порядок оплати проїзду працівників залізничного транспорту за службовими потребами у внутрішньому та міжнародному сполученні (далі – Порядок).
Проведений аналіз забезпечення службових поїздок у 2012 році свідчить, що на залізницях різний підхід до впровадження Порядку. Так, залізницями придбано 603 БПК, у т. ч. Південно-Західною – 597, Придніпровською – 6, а також встановлено 219 POS-терміналів, у т. ч. на Одеській – 19, Львівській – 41, Придніпровській – 100, Південно-Західній – 30, Донецькій – 29.
До Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників України надходять скарги щодо порушень Порядку у частині оплати службових поїздок, що викликає соціальну напругу в трудових колективах, тому профспілкою порушується питання щодо вжиття заходів з його вдосконалення.
З метою усунення порушень та своєчасного забезпечення оплати проїзду працівників залізничного транспорту за службовими потребами Генеральний директор Укрзалізниці зобов’язав начальників залізниць, керівників підприємств:
1. розширити закупівлю та практику застосування БПК для придбання проїзних документів через POS-термінали у встановленому порядку;
2. не допускати випадків примушення працівників виписувати приміські квитки форми 4 за відсутності особистої потреби в працівника, враховуючи, що використання цих квитків згідно з Галузевою угодою передбачено для проїзду від місця проживання до місця роботи, що не виключає можливість за його наявності одночасно використовувати квиток за службовими потребами;
3. встановлювати найбільш прийнятні механізми оплати проїзду за службовими потребами, розповсюдити практику використання абонементних квитків, виходячи зі специфіки та місцевих умов роботи в структурних підрозділах залізниць (господарства колії, сигналізації та зв’язку, електрифікації та електропостачання, воєнізованої охорони). Не допускати випадків придбання проїзних документів працівниками за власні кошти, крім випадків негайного виїзду згідно з п. 4 Порядку;
4. забезпечити під час планових перевірок ревізорським апаратом залізниць виявлення і розгляд звернень працівників та усунення порушень Порядку, дотримання фінансової дисципліни з надання звітності про витрати на відрядження;
У телеграмі керівник галузі С.Болоболін наголосив, що кожен випадок звернення працівників чи профорганів щодо незадовільного стану оплати проїзду за службовими потребами, порушень положень Галузевої угоди буде розглядатися ним особисто з прийняттям відповідних рішень.
Відділ інформації Ради профспілки