Вiдкриваючи засідання, заступник Голови профспілки В.Лесько розповів про актуальні питання роботи профорганів. Зокрема, йшлося про економічну ситуацію в галузі, ускладнену тим, що до цього часу не ухвалено фінансовий план Укрзалізниці і залізниць, а також про хід переговорів щодо укладання Генеральної угоди. Він також запропонував членам профсекції – головам профорганізацій структурних підрозділів пасажирського господарства контролювати у своїх первинках виконання заходів щодо реалізації критичних зауважень і пропозицій, висловлених учасниками засідання Ради профспілки 25 березня п. р., а також оперативніше оформлювати документи спілчан, з якими стався нещасний випадок на виробництві, для здійснення їм страхових виплат.
За участі начальника Головного пасажирського управління Укрзалізниці О.Іванька члени секції обговорили деякі аспекти організації й оплати праці провідників пасажирських вагонів, зокрема, норми обслуговування провідниками вагонів, оплату часу проходження митного контролю, проблеми обліку понаднормових годин роботи.
Йшлося також про ініціативу Укрзалізниці щодо передачі спеціальним бригадам обов’язків провідників із прибирання вагонів, особливо це стосується вечірніх і денних рейсів, під час яких на провідників лягає значне навантаження. Загалом члени профсекції не проти створення таких бригад, але висловилися за те, що формувати їх необхідно із працівників пасажирського господарства. Цю позицію цілком підтримує і Рада профспілки.
Розглядалися питання атестації робочих місць провідників пасажирських вагонів, організації гарячого харчування, внесення до комплекту жіночого форменого одягу штанів, не завжди коректну діяльність ревізорів тощо.
На необхідності оптимізації організації праці провідників наголосила завідувач відділу економічної роботи, організації праці і зарплати Ради профспілки С.Анісімова. Вона зазначила, що до такої діяльності профкомам необхідно долучати нормувальників, керівників, інших відповідальних осіб, адже це зекономить не лише час працівників, але й кошти структурних підрозділів. Також вона вказала на можливість збільшення робочих годин провідників, яку закладено у «Типові норми часу…»: для цього профкоми мають наполягати на включенні до місцевих норм часу робіт, які відсутні у типових нормах, проте фактично виконуються працівниками.
Загалом, засідання секції було непростим: на низку проблем її члени і Главк мають відмінні погляди, по-різному оцінюється їх важливість і доцільність. Але варто зазначити, що деякі питання порушувалися членами секції не вперше, висвітлювалися вони і профактивістами, зокрема у «ВІСНИКУ» (див. матеріали «Вихід є. В конструктивному діалозі» — № 14*31 липня 2009 р., «Как работается, проводник? На самом-то деле…» — № 4–5*12 березня 2010 р. — ред.), тож справді турбують працівників, тому потребують плідної співпраці, серйозного і не формального ставлення як від членів секції, так і від представників Укрзалізниці.
Олена РОМАНОВА, провідний фахівець відділу інформації Ради профспілки