У заході взяли участь представники Верховної Ради України – Голова Тимчасової слідчої комісії з питань перевірки та оцінки стану АТ «Укрзалізниця» Ю.Гришина, Голова Комітету з питань транспорту та інфраструктури Ю.Кісєль, Голова підкомітету з питань залізничного транспорту та інфраструктури А.КовальовО.ФедоренкоВ.КурилоО.Безпалько, директор філії «Центр діагностики залізничної інфраструктури» С.МямлінН.Брайковська, ректор Українського державного університету залізничного транспорту С.Панченко, проректор Українського державного університету залізничного транспорту А.Каграманян, в.о. ректора Українського державного університету науки і технологій О.Пшінько, завідувач кафедри економіки, маркетингу та бізнес-адміністрування Державного університету інфраструктури та технологій В.ЯновськаВ.Бубняк, а також завідувачі відділів апарату Ради профспілки – організаційної і кадрової роботи О.Гнатюк та економічної роботи, організації праці і заробітної плати О.Булавін експерти – А.Буковський, О.Канєвський, В.Кулачок.

 

У своєму вітальному слові лідер профспілки Вадим Бубняк підкреслив, що проведення цієї конференції насамперед зумовлене серйозним становищем, в якому наразі опинилася залізнична галузь. Свідченням тому є факт створення державою Тимчасової слідчої комісії з питань перевірки та оцінки стану АТ «Укрзалізниця», а також те, що питаннями галузі займається Рада національної безпеки і оборони України. І, як результат, вже відбулася певна зміна керівництва та створено Антикризовий штаб (В.Бубняк увійшов до його складу. – ред.). Втім, головним для профспілки залишається вирішення питань, спрямованих на покращення соціальної складової Товариства. 

 

Надія Брайковська подякувала організаторам за запрошення представників наукової спільноти взяти участь у заході і висловила сподівання, що головні цілі та висновки конференції будуть донесені до майбутніх спеціалістів залізничної галузі.

 

Голова Тимчасової слідчої комісії Юлія Гришина підкреслила, що діагностика проблем, через які Укрзалізниця і залізнична галузь перебувають в незадовільному стані, це один із напрямів роботи ТСК, над яким вони співпрацюють із Комітетом з питань транспорту та інфраструктури та підкомітетом з питань залізничного транспорту. Наразі важливо не тільки констатувати факти, а й напрацювати реальний, дієвий план виведення з кризи Укрзалізниці і залізничного транспорту в цілому. Через такий критичний стан Товариства його працівники отримують низькі заробітні плати. Молодь не зацікавлена в працевлаштуванні на залізниці, відповідно значно знизився показник вступників до профільних вищих закладів освіти, а також до професійно-технічних навчальних закладів. Відбувається «старіння» трудового колективу. Тому цей міжнародний захід допоможе віднайти втрачений зв’язок і об’єднати представників науки, експертів та інших фахівців, щоб врятувати галузь і напрацювати певні рекомендації та пропозиції для виправлення ситуації.

 

Слова привітання учасників висловив Юрій Кісєль і побажав усім плідної подальшої роботи. У свою чергу додав, що вони, як законотворці, будуть всебічно цьому сприяти.

 

У своєму виступі Артем Ковальов акцентував увагу, що важливо напрацювати такі рішення, щоб вони могли зрушити проблемні питання з місця. Також на прохання Юлії Миколаївни розповів про законопроєкт «Про залізничний транспорт». Наразі вже триває робота над організацією робочої групи, повідомив голова підкомітету, до складу якої увійдуть представники міністерства, законодавчої гілки влади та бізнесу. Той законопроєкт, який був поданий і зареєстрований, планується відкликати, натомість буде запропоновано нову редакцію. Під час виступу Артема Володимировича лідер профспілки закцентував увагу, що законопроєкт № 1196 є дуже важливим для нас, і ми неодноразово направляли до нього свої пропозиції, напрацьовані в рамках робочої групи разом з представниками Укрзалізниці, на що представник влади запропонував направити їх повторно і згодом, як мінімум, їх буде обговорено з профспілкою. 

 

Під час засідання члени оргкомітету висловили свою думку щодо актуальності визначених наукових панелей конференції, запропонували розширити коло деяких питань, а також узгодили інші організаційні питання.

 

Відзначено, що проведення науково-практичної конференції є своєчасним і важливим, адже завдяки об’єднанню зусиль народних депутатів, профспілки, експертів і наукових працівників в результаті будуть напрацьовані практичні рекомендації для виведення Укрзалізниці з кризового стану.

 

Нагадаємо, що Друга Міжнародна науково-практична конференція  –УКРПРОФЗТ/2021 розпочала свою роботу в День Професійної спілки залізничників і транспортних будівельників України – 1 серпня 2021 р., а підсумки її роботи буде підбито 3 листопада 2021 р. – напередодні Дня залізничника.

 

Про хід роботи Конференції регулярно інформуватиметься на спеціально створеній сторінці  у соціальній мережі Фейсбук.