Найперше, йшлося про катастрофічну нестачу запасних частин, відсутність необхідного інструменту для здійснення ремонту. Передача права проводити закупівлі залізницям і структурним підрозділам, на думку багатьох членів секцій, не може виправити ситуацію, адже не підкріплена належним фінансуванням. Рада профспілки і начальники департаментів, кожен зі свого боку, ставили це питання перед керівництвом Укрзалізниці і тими її структурами, які відповідають за матеріальне забезпечення. Більше того, воно обговорюється на рівні Міністерства інфраструктури, але з місця поки що не зрушило. Тим часом все більше рухомого складу, в якому відчуває нагальну потребу галузь, відправляється «під паркан» і розбирається на запчастини.
Іншою спільною для багатьох залізничників проблемою є незабезпечення їх якісними спецодягом, спецвзуттям і засобами індивідуального захисту. З цього приводу члени профсекцій запропонували департаментам Укрзалізниці посприяти її якнайшвидшому розв’язанню. Зі свого боку, Рада профспілки постійно стежить за ситуацією і співпрацює з Укрзалізницею для вирішення злободенних проблем.
Багато питань стосувалися реформування галузі і структурних перетворень в обох господарствах, стану охорони праці, її оплати тощо. Так, члени профсекцій – голови профорганізацій обурені тим, що Укрзалізницею не було передбачено додаткових коштів на індексацію зарплати, тож ці витрати лягли тягарем на наявний фонд оплати праці.
Керівники профспілки поінформували колег і про інші актуальні теми.
Зокрема, М.Сінчак розповів про проект нового закону «Про залізничний транспорт» і підкреслив, що Рада профспілки доклала значних зусиль для збереження соціальних пільг і гарантій, які існують у чинному Законі.
Супротив з боку Укрзалізниці Раді профспілки довелося долати при ухваленні проекту Статуту майбутнього акціонерного товариства, хоча, зрештою, вдалося відстояти усі пропозиції, зокрема – щодо створення Фонду соціального розвитку у структурі розподілу чистого прибутку майбутнього товариства.
Про складність переговорів з Укрзалізницею розповів і Голова профспілки В.Бубняк. За його словами, до управління галуззю приходить все більше нових людей, які байдужі до проблем її працівників і за цифрами не бачать людей. Керівництво галузі і держави не реагує на звернення профспілки, і навіть акції протесту, до яких вдається Спільний представницький орган всеукраїнських профспілок, не змушують владу зважати на проблеми спілчан.
В.Бубняк докладно розповів про хід виконання вимог профспілки до Укрзалізниці та Уряду й результати нарад щодо їх обговорення, які відбулися 27 травня і 9 червня у Міністерстві інфраструктури. Тож щодо низки вимог до Укрзалізниці вдалося досягти домовленостей, проте для задоволення однієї з найголовніших – підвищення посадових окладів і тарифних ставок залізничників – адміністрація висуває зустрічні умови, з якими Рада профспілки не може погодитися. Так, категорично неприйнятною є пропозиція Укрзалізниці поставити підвищення зарплати у залежність від оптимізації штату. Також Рада профспілки не погодила критерії, запропоновані Укрзалізницею для визначення можливості переходу на режим повного робочого часу, як недосяжні у реальних обставинах.
Керівництво профспілки звернулося до членів профсекцій з проханням надати пропозиції до проекту Положення «Про роботу за правилами», яке наразі вдосконалюється і осучаснюється, аби максимально захистити спілчан і колективи, що можуть ним скористатися для відстоювання своїх прав.
В.Бубняк попередив голів профорганізацій, що на служби залізниць і структурні підрозділи найближчим часом буде здійснюватись значний тиск з вимогою так званої оптимізації штату. Він звернувся до профлідерів з проханням максимально інформувати людей про їх права, зокрема, попереджати про негативні наслідки звільнення за власним бажанням, а також нагадав, що скорочення працівників до створення акціонерного товариства може відбуватися лише за згодою Мінінфраструктури, а законодавством передбачена перекваліфікація і працевлаштування працівників, які підлягають вивільненню. Зі свого боку, керівництво профспілки і фахівці Ради надаватимуть всіляку підтримку лідерам первинок.
Обговорювалися й інші питання, зокрема – розвитку соціальних ініціатив профспілки, стану медичного забезпечення залізничників, літнього оздоровлення тощо.
Відділ інформації Ради профспілки