Делегати VІІІ З’їзду Профспілки залізничників і транспортних будівельників України звертаються до Кабінету Міністрів України як головного акціонера Товариства з проханням втрутитись у процес формування і затвердження консолідованого фінансового плану АТ «Укрзалізниця» на 2022 рік.

 

Пунктом 3.7.13 Галузевої угоди між «Укрзалізницею» і профспілками визначено залучення профспілкової сторони до розроблення фінансових планів АТ «Українська залізниця», але на практиці ця норма не працює. Товариству невигідно інформувати профспілку про планування витрат на майбутні періоди, адже основний пріоритет, якій ставить Профспілка залізничників і транспортних будівельників України – соціально-економічне благополуччя працівників, а для компанії головне – отримання запланованого чистого прибутку, що у вигляді дивідендів буде передано у державний бюджет.

 

Невідкладно потребує вирішення питання гідного рівня заробітної плати залізничників. Адже наближається той час, коли не буде кому працювати і забезпечувати виконання основної мети діяльності Товариства – безпечне та якісне перевезення вантажів та пасажирів.

 

Невиважена і непродумана соціально-економічна стратегія призводить до дестабілізації ситуації у трудових колективах, збільшення градуса протестних настроїв у працівників. На сьогодні, коли держава підвищує соціальні стандарти, мінімальну заробітну плату, АТ «Укрзалізниця» навпаки – зменшує заробітну плату своїм працівникам, обмежує виплати, передбачені як законодавством, так і Галузевою угодою, колективними договорами, оскільки не передбачає їх у фінансових планах.

 

Як нам стало відомо, у проєкті консолідованого фінансового плану АТ «Укрзалізниця» передбачено отримання у 2021 році чистого прибутку у розмірі 3,5 млрд грн. План чистого прибутку у такому розмірі наперед нездійсненний, оскільки весь рухомий склад та інфраструктура залізничного транспорту перебувають у критичному стані. Його неможливо досягти без порушень технологічного процесу, які стали системними з причин відсутності матеріалів, запасних частин, своєчасних ремонтів рухомого складу і обладнання, гідної оплати праці залізничників. Виконання плану чистого прибутку – основна умова виплати працівникам АТ «Укрзалізниця» винагороди за результатами роботи за рік. Незважаючи на те, що у 2019 році Укрзалізниця отримала чистий прибуток у сумі 2,8 млрд грн, вперше за роки існування Укрзалізниці працівники лишилися без виплати винагороди за свою нелегку працю. Аналогічна ситуація і з 2020 роком.

 

Профспілка наполягає, щоб у консолідованому фінансовому плані АТ «Укрзалізниця» на 2022 рік були передбачені у повному обсязі кошти на:

 

1) виконання п. 3.2.1 Галузевої угоди, а саме підвищення заробітної плати залізничників не нижче темпів зростання заробітної плати в галузях економіки та забезпечення підвищення рівня заробітної плати не менше ніж на 25%;

 

2) виплату працівникам винагороди за результатами роботи за 2021 рік у розмірі не менше 100% місячної тарифної ставки (посадового окладу).

Передбачення коштів на вищезазначені цілі є вкрай важливим для послаблення соціальної напруги в трудових колективах АТ «Укрзалізниця» та недопущення зупинки головного перевізника країни – Укрзалізниці.

 

За дорученням З’їзду Звернення за підписом Голови профспілки О.Семеруня надіслано листом на адресу Прем’єр-міністра України Д.Шмигаля.