З В Е Р Н Е Н Н Я
профспілки залізничників і транспортних будівельників України
до Президента України,
Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України,
засобів масової інформації
Профспілка залізничників і транспортних будівельників України з тривогою зазначає, що останнім часом у зв’язку з намірами підвищити тарифи на вантажні і пасажирські перевезення відбувається, по суті, інформаційне цькування залізничної галузі та її працівників.
У першу чергу, це чиниться з боку окремих олігархів, які, отримуючи багатомільйонні прибутки, заперечують проти підвищення (а фактично – індексації) тарифів на вантажні залізничні перевезення.
Щороку (а подекуди і кілька разів на рік) безконтрольно підвищуючи ціни на паливо, електроенергію, металопродукцію для ПАТ «Укрзалізниця» (офіційний індекс цін виробників промислової продукції становив 136 % за 2016 рік), представники великого приватного бізнесу заперечують проти індексації тарифів на перевезення для державної залізничної компанії, за рахунок якої, по суті, збагачуються.
Клієнти залізниць вимагають покращання умов перевезень і сервісу в результаті попереднього підвищення тарифів, але всі отримані кошти йшли на «латання дірок», оплату паливно-мастильних матеріалів, електроенергії, металу тощо для потреб залізниць в умовах підвищення цін. Про яке покращання якості послуг може йтися, коли коштів вистачало лише на те, «щоб колеса крутились», тобто забезпечення, в першу чергу, безпеки руху. Крім того, необхідно погашати кредити попередніх років, які становлять 43 млрд. грн.
Низький рівень тарифу і вкрай зношений рухомий склад, а також низька заробітна плата персоналу (залізничники за цим показником посідають сьогодні 15-те місце серед працівників інших галузей країни) призводять до зниження якості послуг. Через низьку мотивацію праці залізничні підрозділи покидають не окремі працівники, а цілі бригади!
Збитки у пасажирському сегменті залізничних перевезень у 2016 році досягли 9,9 млрд. грн., а за перевезення пільгових категорій громадян державою компенсовано менше 8 %.
Брак коштів не сприяє вирішенню нагальних потреб залізничної галузі та ставить під загрозу підтримання в робочому стані вкрай зношеного рухомого складу та забезпечення безпеки руху, при цьому не відбувається процес відтворення основних засобів.
З вуст багатьох можновладців та олігархів лунають запальні промови про корупцію на залізничному транспорті. Вживайте тоді відповідних заходів, притягайте до кримінальної відповідальності.
Слід зауважити, що всі проблеми на залізничному транспорті є системними і накопичувались десятками років. А наразі створюється враження, що залізничний транспорт, який завжди був локомотивом економіки, намагаються (свідомо або не зовсім) розвалити. Але від цього постраждають всі, в першу чергу, вантажовідправники та пасажири!
Профспілка звертає увагу керівництва країни на необхідність врегулювання проблеми підвищення тарифів на перевезення, адже їх коригування буде спрямовано не на «проїдання», а на виживання галузі у складних умовах, проведення реформ, виведення залізничної компанії на сучасний рівень і покращення матеріального становища залізничників.
Тож пропонуємо разом не допустити руйнації стратегічної галузі економіки України.
Президія Ради профспілки залізничників
і транспортних будівельників України
22 лютого 2017 року