Члени президії відзначили декілька особливостей кампанії 2016 року, яка відбувалась під традиційним для профспілки гаслом «Сильний лідер – сильна профорганізація».
Так, кампанію проведено з урахуванням оновленої бази діяльності профспілки, зокрема, змін, внесених до Статуту й Інструкції з проведення звітів і виборів.
Характерною для нинішньої кампанії є більш активна участь у ній молодих членів профспілки. Звіти і вибори у молодіжних радах випереджали хід загальної звітно-виборної кампанії. Майже 90 % голів молодіжних рад профорганізацій усіх рівнів обрано вперше.
Загалом, молодіжні ради створено у 518 профорганізаціях, у 497 з них молодіжних лідерів обрано до складу профспілкових комітетів усіх рівнів. Молодь не оминала увагою і загальну профспілкову звітно-виборну кампанію. Так, серед новообраних голів профорганізацій 5 % – віком до 28 років.
Іншою особливою рисою цьогорічної кампанії став підвищений інтерес до неї серед спілчан і керівників підприємств, про що свідчить кількість звернень на адресу профспілкових комітетів усіх рівнів, Ради профспілки, а також на офіційний сайт профспілки.
Відзначилася кампанія 2016 року і прямим або опосередкованим втручанням у її хід роботодавців, що ускладнило організацію та проведення профспілкових конференцій, забезпечення вільного волевиявлення делегатів. Найбільш показовою ця ситуація була в регіональній філії «Львівська залізниця», філіях «Дарницький вагоноремонтний завод», «Центр транспортного сервісу «Ліски», ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ».
Загалом за результатами звітів і виборів вперше обрано 4502 профгрупорги, 466 голів цехкомів, 289 голів первинок, сімох голів територіальних профорганізацій.
Президія Ради профспілки затвердила звіт про проведення звітно-виборної кампанії у профспілці та постановила організувати навчання обраних вперше лідерів первинок, молодіжних рад, профактивістів, членів постійних комісій і провести роботу з формування резерву на виборні профспілкові посади.