Представники «Укрзалізниці» повідомили, що правлінням Товариства обговорюється можливість підвищення тарифних ставок і посадових окладів усім працівникам з квітня 2021 року на 8%. Проте (!) за умови стабілізації фінансового стану компанії. Водночас надати гарантій навіть такого підвищення представники «Укрзалізниці» відмовилися.
АТ «Укрзалізниця» категорично відмовилася виплачувати працівникам «13-ту» зарплату, мотивуючи своє рішення відсутністю підстав (тобто невиконанням відповідних показників для виплати винагороди за підсумками роботи за 2019 рік).
З приводу термінового скасування «чотириденки» домовленості не досягнуто.
«Укрзалізниця» погодилася провести розрахунки можливості підвищення суми добових витрат до 250 грн. Проте термінів не зазначено.
Представники «Укрзалізниці» запевнили, що масового звільнення працівників не планується, а зменшення чисельності буде відбуватися за рахунок скорочення вакансій. Також АТ «Укрзалізниця» готове до перегляду контрольних завдань середньоспискової чисельності та фонду оплати праці у випадках, коли це зачіпає штатних працівників. Водночас інформацію про заплановане скорочення персоналу на 30 тис. осіб не заперечили.
Вимога невідкладного відкликання вказівки АТ «Укрзалізниця» від 22.01.2021 р., № Ц/3-87/27-21 про стримання (відтермінування) витрат на персонал у частині зобов’язань за Галузевою угодою і колективними договорами була відхилена. За інформацією представників «УЗ» буде розглянуто можливість внесення змін.
В 2021 році на організацію та фінансування оздоровчої кампанії, передбачено коштів більше, ніж у 2019 році.
Адміністрація надасть свої пропозиції щодо активізації роботи над проєктом Колективного договору між АТ «Українська залізниця» та Спільним представницьким органом профспілок.
Також повідомлено, що для проведення розрахунків нормативної чисельності працівників на обсяги роботи з урахуванням норм праці затверджено план розробки технічних регламентів і планів. Однак, коли саме буде здійснено розрахунки нормативної чисельності, представники «УЗ» відповісти не змогли.
Для забезпечення достовірного обліку робочого часу, в тому числі часу роботи надурочно та у вихідні дні, готуються зміни до програм обліку й оплати робочого часу. Наскільки ці зміни будуть об’єктивними і чи нададуть можливість «не красти» у працівників відпрацьовані години роботи – не повідомлялося.
Щодо неправомірного припинення дії контрактів з провідниками пасажирських вагонів, квитковими касирами та іншими категоріями залізничників, які працюють за контрактною формою трудового договору, то
Товариство відмовилося відкликати відповідну вказівку, тобто усунути порушення пп. 13–15 Положення про укладання контрактів з працівниками залізничного транспорту, які здійснюють обслуговування пасажирів, затвердженого наказом «Укрзалізниці» від 4.03.2014 р., № 056Ц/ОД.
Ані представник Кабміну, ані представник Мінінфраструктури не висловили жодних пропозицій щодо шляхів вирішення порушених профспілкою питань.
Представники профспілки запропонували стороні роботодавця максимально знизити очікуваний чистий прибуток, який застосовано у проєкті фінансового плану АТ «Укрзалізниця» на 2021 рік (3,5 млрд грн.) та збільшити витратну частину на запчастини тощо та фонд оплати праці для підвищення годинних тарифних ставок і посадових окладів, а також на інші соціальні цілі.
У зв’язку з невиконанням вимог, які було направлено до акціонера (Уряду) та правління Товариства, профспілка вступає у колективний трудовий спір з АТ «Укрзалізниця» та планує реалізацію наступного кроку переходу до активної фази дій – «роботи за правилами».
В.Бубняк скликає позачергове засідання президії Ради профспілки для ухвалення відповідних рішень на захист трудових прав і соціальних гарантій спілчан.
Тож боротьба триває!
Правда на нашій стороні. Наша позиція непохитна – вимоги незмінні.