На фінансову допомогу колегам обернув свою мрію молодіжний лідер первинки електровозного депо Харків-Головне, помічник машиніста Юрій Верещака.
Юрій очолив молодіжну раду профорганізації у 2021 році. Поспілкувався з молодими колегами, з’ясував, хто чим цікавиться, кого можна задіяти у молодіжних заходах. Проте безліч ідей і планів перекреслило повномасштабне вторгнення. Зокрема, здавалося, можна було забути про давню мрію: випустити серію марок, присвячених електровозам.
Однак, випадково натрапивши якось на забутий проєкт, зрозумів, що завдяки його реалізації можна допомогти колегам.
Послугу «Власна марка» пропонує Укрпошта: кожен може замовити друк справжньої поштової марки за своїм ескізом.
Тож невдовзі світ побачив серію «Електрорухомий склад залізниць України». В її основі – виконані Юрієм фотографії електровозів серії ЧС, на яких він працював. Власну поштову продукцію рекламував у соціальних мережах. Серед покупців – любителі залізничної тематики: колекціонери, залізничники, волонтери, воїни ЗСУ.
«Марки замовив власним коштом. І хоча друк поки що повністю не окупився, половина отриманих грошей вже перетворилась на матеріальну допомогу десятьом працівникам депо, які найбільше постраждали від війни. Кошти невеликі, по 500 грн, але люди можуть витратити їх на конкретні потреби: поповнити телефонний рахунок, купити ліки, оплатити комунальні послуги… Та й зупинятися не планую. Цього року поштовий світ побачить серію локомотивів ВЛ, тож зможу допомогти більшій кількості людей», – розповідає Юрій Верещака. Кому саме – вже визначився:
«Загалом у списку, складеному у співпраці з головою профорганізації нашого депо Олегом Ющенком, 65–70 осіб. Це люди, які живуть в прифронтових зонах в напрямках Бєлгорода та Зміїва – Куп’янська. Ті, хто втратив власні домівки, майно. Звісно, хотілось би зробити приємний сюрприз всім 450 нашим працівникам, але, на жаль, продукція не настільки має попит».
Юрій особисто знайомиться з усіма новими молодими працівниками, проводить їм екскурсію структурним підрозділом, розказує, до кого звертатись у різних ситуаціях. Намагається гасити конфлікти, які подекуди виникають між працівниками різних поколінь.
Утім, зараз, через війну, більшість молодих працівників депо працюють у відрядженні на інших залізницях. Сам молодіжний лідер навчається на машиніста в Лубенському центрі професійної освіти та бере участь у підготовці електровозу до виставки модернізованої техніки Південної залізниці, поки його старший колега, машиніст Іван В. боронить Україну в лавах ЗСУ.