1. Щодо звільнення від сплати земельного податку землі залізничного транспорту.

Майже 80% земель залізничного транспорту, на яких розташовані об’єкти інфраструктури, знаходяться у державній власності. Натомість щорічні витрати залізничних підприємств на утримання цих об’єктів, їх реконструкцію і модернізацію сягають близько 5 млрд грн. І все через скасування з 1 січня 2019 року пільги зі сплати земельного податку в розмірі 25% від нарахованого податку.

На звернення делегатів Конференції профспілки щодо цього питання у Мінрозвитку відповіли, що повністю підтримують поновлення пільгової норми для земель залізничного транспорту за рахунок встановлення мінімального рівня податку на землю і вони вже висловлювали свою підтримку відповідних законопроєктів у Верховній Раді.

Мінфін у свою чергу у відповіді профспілці зауважив, що від цього втратять місцеві бюджети, тому рішення можуть прийняти тільки самі органи місцевого самоврядування.

2. Щодо безумовного виконання статті 10 Закону «Про залізничний транспорт»

У Державному бюджеті України на 2025 рік передбачено виділити Мінрозвитку видатки на реалізацію публічного інвестиційного проєкту з придбання пасажирських вагонів – понад 4,4 млрд грн; на співфінансування проєктів розвитку залізничної інфраструктури, зокрема тих, що реалізуються за рахунок структурних фондів Європейського Союзу – понад 128 млн грн.

3. Щодо забезпечення 100-відсоткової компенсації витрат, понесених АТ «Укрзалізниця» за перевезення пільгових категорій пасажирів

З відповідей обох міністерств зрозуміло, що в Держбюджеті на цей рік це не передбачено. Водночас Мінсоцполітики в рамках виконання державних домовленостей з Міжнародним валютним фондом працює над реформуванням соціальної політики, у тому числі над скасуванням непрацюючих/неефективних соціальних пільг і заміні їх на більш дієві.