Нинішнім менеджерам слід нагадати, що такі огляди працівників (відповідно до вимог наказу Укрзалізниці від 27.06.2007 р. № 351-Ц, Правил безпечної експлуатації електровозів, тепловозів та моторвагонного рухомого складу, наказу МТЗУ від 16.07.2010 р. № 240) проводяться з метою виявлення придатності їх до безпечного керування транспортними засобами та недопущення до керування осіб у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, задля запобігання аваріям і випадкам раптової смерті під час поїздки.
Філією ЦОЗ попереджено регіональні філії та філії про наміри до 24 серпня п.р. повністю припинити роботу здоровпунктів на виробничих, структурних підрозділах, натомість їм запропоновано кілька варіантів: самостійно забезпечувати організацію проведення перед- та післярейсових медичних оглядів працівників, а працівників, які забезпечують проведення таких оглядів, включити до штату своїх виробничих підрозділів; підписати договори щодо надання відповідних медичних послуг з територіальними/муніципальними медичними закладами; залучити медичних працівників до роботи на цивільно-правових умовах.
Однак філією не було враховано те, що у 2016-му набули чинності нові вимоги щодо проведення перед- та післярейсових медичних оглядів водіїв. Так, відповідно до п. 18 Постанови КМУ від 02.03.2016 р. № 285 «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» укладання цивільно-правових угод з фізичними особами (медичними працівниками), які не мають ліцензії на здійснення медичної практики на надання послуг з проведення перед- та післярейсових медичних оглядів, є неправомірним.
Крім того, укладання договорів цивільно-правового характеру матиме ознаки «прихованого» трудового договору, що зумовить виникнення ризиків накладення штрафних санкцій.
Як повідомляють нам з місць, зокрема профспілкові органи усіх рівнів, регіональні філії та філії, виробничі, структурні підрозділи Товариства не готові працювати без здоровпунктів на місцях.
Тож це питання було винесено на позачергове засідання президії Ради профспілки, яке відбулося минулої п’ятниці.
Зауважено, що для належної організації роботи залізничного транспорту вкрай важливо, щоб перед- і післярейсові огляди усіх членів локомотивних бригад, машиністів дрезин та іншого самохідного рейкового рухомого складу, водіїв автотранспортних засобів тощо проводились кваліфікованими медичними працівниками, які добре знають специфіку роботи залізничного транспорту і вимог до відомчих нормативно-правових актів.
Не менш важливим для дотримання безпеки на залізниці є те, щоб у дорожніх клінічних лікарнях й надалі функціонували відділення швидкої медичної допомоги та були збережені усі складові профоглядів задля регулярного проведення належного професійного відбору та постійного контролю за станом здоров’я працівників Товариства.
На думку президії Ради профспілки, поспішні та неузгоджені рішення філії ЦОЗ можуть призвести до таких руйнівних наслідків для Укрзалізниці, як зупинка залізничного транспорту та перебої у функціонуванні підприємств Товариства.
Тому профспілка вимагає від очільника АТ «Укрзалізниця» І.Юрика скасувати рішення філії «Центр охорони здоров’я» від 19.05.2021 р. щодо затвердження нових штатних розписів клінічних лікарень на залізничному транспорті та розпорядження керівника філії Н.Білинської від 25.05.2021 р. № ЦОЗ-07/2553, забезпечити безперебійне функціонування пунктів охорони здоров’я клінічних лікарень при виробничих, структурних підрозділах Товариства та неухильно дотримуватись в ухваленні рішень щодо соціально-економічних та трудових питань, які стосуються інтересів працівників галузі, вимог законодавства України, норм Галузевої угоди та колективних договорів.
Вимоги профспілки доведено листом до очільника Товариства та буде поінформовано листами міністра інфраструктури О.Кубракова та голову ТСК Ю.Гришину, де представникам органів державної влади буде запропоновано особисто втрутитись у вирішення зазначеного питання та невідкладно вжити відповідних заходів.