Профспілка залізничників і транспортних будівельників України втретє подає зауваження та пропозиції до проєкту Трудового кодексу України, розробленого Мінекономіки. Аналіз минулорічного варіанта підтверджує, що понад 90% зауважень та пропозицій проігноровано.

Чинний Кодекс законів про працю України зазнав колосальних змін, зокрема щодо дерадянізації, тому в умовах війни розробляти новий Трудовий кодекс є абсолютно недоцільним та марнотратним.

Чергова редакція ТКУ від Мінекономіки суттєво звужує існуючі права працівників (погіршує трудові права працівників або взагалі їх не врегульовує), позбавляє працівника профспілкового захисту.

Переконані, що проєкт цього кодексу розроблено в інтересах роботодавців, а не для захисту прав працівників. Такі акти не стимулюватимуть повернення наших громадян з інших країн.

Ми вчергове надали зауваження та пропозиції щодо:

  1. Виключення права роботодавця звільнити працівника через 7 днів після зміни будь-яких умов праці.
  2. Недопущення збільшення понаднормового робочого часу (надурочних робіт) з 120 годин до 250 годин протягом календарного року, а також позбавлення працівника профспілкового захисту при надурочних роботах та роботах у вихідний день.
  3. Недопущення позбавлення працівників профспілкового захисту при встановленні, заміні і перегляді норм праці.
  4. Можливості призупиняти трудовий договір не лише зі сторони роботодавця, а й працівника – це можливість призупиняти працівником трудовий договір у разі невиплати йому заробітної плати своєчасно та в повному обсязі.
  5. Недопущення одностороннього зупинення роботодавцем дії окремих положень колективної угоди (договору).
  6. Недопущення обмеження права на страйк без примирних процедур та  легалізації затримки виплати заробітної плати працівникам.
  7. Недопущення обмеження права працівників транспорту на страйк.
  8. Виключення права роботодавця на локаут.

Детальніше в нашому листі до СПО об’єднань профспілок.

Профспілка категорично проти норм цього проєкту, ухвалення яких спричинить значне звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод працівників.

У разі подання цього проєкту Трудового кодексу до Верховної Ради України, ми будемо звертатися до міжнародної спільноти з метою недопущення звуження (обмеження) прав працівників, особливо щодо обмеження права на страйк транспортників, яке може бути заблоковане на десятиліття.