У результаті безпідставного встановлення значній частині працівників режиму неповного робочого тижня, починаючи з липня 2020 року, відбулося падіння розміру їхньої зарплати, який за 9 місяців п. р. порівняно із заробітною платою робітників галузей промисловості нижчий на 1108 грн., або 8,4%. Престижність професії «залізничник» втрачається з кожним днем, адже номінальний розмір їхньої середньомісячної заробітної плати за 9 місяців 2020 року порівняно з аналогічним періодом минулого року скоротився на 367 грн. або 3,1%.
Адміністрацією знехтувано низку домовленостей, досягнутих у процесі переговорів з профспілкою, зокрема щодо підвищення тарифних ставок та посадових окладів у першому кварталі 2020-го не менш ніж на 10%, про що йдеться у першому пункті Меморандуму про співпрацю та взаєморозуміння, підписаного 11 грудня 2019 року. Востаннє таке рішення було ухвалено у липні минулого року, але ж відтоді в країні вже кілька разів підвищувались соціальні гарантії.
Крім того, трудові колективи сподівалися, що отриманий Товариством у 2019-му чистий прибуток є підставою для виплати винагороди за результатами роботи за рік. Однак роботодавець вирішив знехтувати інтересами своїх працівників, а свою відмову обумовлює відсутністю державної фінансової підтримки. На місцях профорганізації всіх рівнів вже з останніх сил стримують трудові колективи від протестних дій, але невиплата винагороди за результатами роботи у 2019 році може стати тим каталізатором, який змусить їх перейти до активних дій.
Натомість профспілка на підтримку Товариства у взаємовідносинах з акціонером неодноразово зверталась до органів виконавчої влади щодо відміни податку на землю, виконання статті 10 Закону України «Про залізничний транспорт» та відшкодування витрат за перевезення пільгових категорій населення. І врешті-решт вмотивовані вимоги профспілки були почуті акціонером і базовий норматив відрахування частини прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2019 році АТ «Укрзалізниця», зменшено до мінімуму 30%, тобто додатково в розпорядженні Товариства залишається близько 2 млрд грн.
Тож профспілка у своєму зверненні до голови колегіального органу наполягає зобов’язати виконавчий орган АТ «Укрзалізниця» забезпечити достатній соціально-економічний захист працівників залізничного транспорту шляхом перегляду годинних тарифних ставок та посадових окладів залізничників, відміни режиму неповного робочого часу та виплати винагороди за результатами роботи за 2019 рік.