Так, у проєкті фінплану підвищення заробітної плати передбачено на рівні 8%, у той час як в державному бюджеті таке зростання передбачено на рівні 12,1%.  Подібне відбувається вже кілька років поспіль, коли у фінансових планах «Укрзалізниці» закладаються темпи зростання зарплати у розмірах значно нижчих, ніж це передбачено на державному рівні. І це при тому, що в 2020 році заробітна плата залізничників  знизилась майже на 5% від рівня, досягнутого у 2019 році (на 583 грн.). Тож у той час, коли у галузях економіки відбулось зростання заробітної плати на 10,4% та промисловості – на 8,2%, на транспорті цей показник становить 2,1%, тобто працівники залізничного транспорту в оплати праці перемістилися на 16-те місце.

 

Зазначене свідчить про вкрай низьку конкурентоспроможність зарплат робітників залізничних професій на ринку праці в Україні, адже зарплата кваліфікованих працівників – від 8 до 10 тис. грн.

 

Невиважена і непродумана економічна стратегія призводить до дестабілізації ситуації у трудових колективах, підвищує градус  протестних настроїв. Прикрий факт: сьогодні, коли держава збільшує соціальні стандарти, мінімальну зарплату, АТ «Укрзалізниця» навпаки – зменшує заробітну плату своїх працівників, обмежує отримання виплат, передбачених законодавством, Галузевою угодою та колективними договорами, – оскільки цього не передбачається у фінпланах (!).

 

Профспілка вимагає переглянути розмір чистого прибутку, запланованого у проєкті фінансового плану на 2021 рік для АТ «Укрзалізниця», за рахунок збільшення витратної частини, зокрема збільшення витрат на підвищення тарифних ставок і посадових окладів працівників на 25%, як це встановлено Галузевою угодою, та виконати у повному обсязі зобов’язання за колективними договорами, наголошено в офіційних листах Ради профспілки.